Tervetuloa YK-liiton uusille verkkosivuille!

YK-liiton uusilta verkkosivuilta on nyt entistä helpompi etsiä YK-aiheista tietoa ja tutustua esimerkiksi tuottamiimme julkaisuihin. Sivut täydentyvät ja niitä kehitetään jatkuvasti.

Ilmapallot

YK-liiton uudet verkkosivut on avattu tänään. Uudistuneita nettisivujamme on nyt aiempaa helpompi käyttää niin YK-aiheiseen tiedonhakuun kuin julkaisemiemme aineistojen selailuunkin.

YK-liitto tuottaa muun muassa laadukasta opetusmateriaalia YK-aiheista, kuten ihmisoikeuksista ja kestävästä kehityksestä, ja suomenkielistä perustietoa YK:sta maailman suurimpana monenkeskisenä yhteistyöjärjestönä. YK-liiton tehtävä on sen perustamisesta saakka ollut viestiä Suomessa YK:n toiminnasta ja päämääristä sekä siitä, mitä YK tekee näiden tavoitteiden saavuttamiseksi maailmanlaajuisesti. Tässä tehtävässä liiton verkkosivujen rooli on edelleen varsin keskeinen, sillä sen tuottamat yleishyödylliset materiaalit ovat verkossa kaikkien saatavilla.

Verkkosivu-uudistuksen myötä pyrimme myös entistä paremmin tavoittamaan ne käyttäjät, jotka etsivät tietoa esimerkiksi eri YK-elimien roolista laajassa YK-järjestelmässä, kestävän kehityksen tavoitteista tai siitä, miten eri toimijat pyrkivät edistämään ihmisoikeuksia YK-järjestelmän kautta.

Sivuista on samaan aikaan tehty sellaiset, että niitä on aiempaa helpompi käyttää erilaisilla mobiililaitteilla. Myös julkaisujen, tapahtumien ja kasvatuskäyttöön tarkoitettujen aineistojen hakuja on kehitetty. YK-työpaikkojen hakijat on samalla huomioitu luomalla sivustoon erillinen työpaikkaosio. YK-aiheinen tietosisältö on niinikään jaoteltu teemoittain: kestävä kehitys, rauha ja turvallisuus, ihmisoikeudet, ja niin edelleen. Sivuilla voi yhä liittyä YK:n ystävät -verkoston jäseneksi tai maksaa kestävä kehitys -aiheisen verkkokurssimme ilmoittautumismaksu turvallisen verkkomaksamisen avulla. Sivustolla julkaisemme tietysti myös ennakkotiedot tulevista tapahtumistamme, YK:n teemapäivistä ja muista tapahtumista.

Sivuston on teknisesti toteuttanut Aleksi Peebles (Shila Solutions) ja visuaalisesta ilmeestä on vastannut Kiira Sirola (Arjensoturi). Sivut on suunniteltu yhdessä YK-liiton henkilökunnan sekä loppukäyttäjäryhmien kanssa palvelumuotoilulle ominaisia menetelmiä hyödyntäen.

Mitä mieltä sinä olet uusista sivuistamme? Anna meille palautetta! Nettisivumme täydentyvät jatkuvasti ja kehitämme niitä saamamme palautteen myötä jatkossakin.

Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta!