Mitkä ihmeen kestävän kehityksen tavoitteet? Ota kestävä kehitys haltuun verkkokurssin avulla!

Syvennä tietämystäsi YK:n kestävän kehityksen tavoitteista ja inspiroidu toimimaan niiden edistämiseksi!

Kestävä kehitys haltuun! -verkkokurssi sisältää ajankohtaista tietoa, tilastoja ja taustaa kestävän kehityksen tavoitteista.

Verkkokurssilla pääset tutustumaan kestävän kehityksen teemoihin suomalaisten asiantuntijoiden johdolla. Kurssin syventävänä aineistona käytetään Suvi Aholan toimittamaa teosta Kirjava käsikirja kestävään kehitykseen, jonka sähköistä versiota voit kurssin ajan lukea. Kirjan kirjoittajat (presidentti Tarja Halonen, emeritusprofessori Sixten Korkman, professori Peter Lund, tutkija ja yrittäjä Aleksi Neuvonen, WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder, tutkijatohtori Suvi Sojamo, Maailman ilmatieteen järjestön pääsihteeri Petteri Taalas, kaupunkitutkimuksen asiantuntija, tekniikan tohtori Kaarin Taipale sekä pitkäaikainen kansanedustaja ja entinen ulkoministeri Erkki Tuomioja) johdattelevat kestävään kehitykseen videoiduissa alustuksissa.

Lisäksi kurssiaineistossa kuulet myös muiden YK- ja kansalaisjärjestöjen asiantuntijoiden ja tutkijoiden näkökulmia aiheeseen ja syvennät omaa osaamistasi pienten tehtävien avulla. Koko kurssi suoritetaan itseopiskeluna, omaan tahtiin. Kurssi on suoritettava 31.8.2019 mennessä.

Kurssin suorittaneet saavat kurssitodistuksen ja halutessaan digitaalisen osaamismerkin (video).

Kurssi on maksullinen (35€) ja 1,5 opintopisteen laajuinen (noin 40 tuntia opiskelua). Ilmoittaudu kurssille tästä linkistä.

Saat tunnukset kurssille sähköpostiisi maksun rekisteröitymisen jälkeen kahden viikon kuluessa. Kurssimaksu suoritetaan ilmoittautumisen yhteydessä turvallisella verkkomaksamisella.

Lisätietoja kurssista: toimisto [ät] ykliitto.fi / p. 044 781 0300.

Ota kestävä kehitys haltuun!

YK-liitto on toteuttanut koulutuksen yhteistyössä Työväen sivistysliiton kanssa.

Kuva: Ote Kestävä kehitys haltuun! -kurssin sisällöistä: kurssilla tarkastellaan maailman tilaa ja kehitystä mm. infografiikoiden avulla.