
Kasvattajille
Monipuolisia materiaaleja kansainvälisyydestä, ihmisoikeuksista ja kestävästä kehityksestä. Aineistot on suunniteltu soveltuviksi kaikille kouluasteille, ja ne on vapaasti eriytettävissä ikätason mukaisesti opettajan toimesta. Ota YK osaksi opetusta!
YK-koulut


YK-kouluverkosto on avoin kaikille oppilaitoksille.
YK osaksi opetusta


Menetelmiä ja materiaaleja YK-asioiden ja kestävän kehityksen käsittelyyn opetuksessa.
Kestävän kehityksen tehtävät


Kestävän kehityksen tehtävät.
Suomen YK-liiton koulutustoiminta tukee YK:n ja Unescon asettamia kasvatus- ja koulutustavoitteita. YK-liitto keskittyy globaalikasvatukseen, jonka tavoitteena on tehdä tunnetuksi YK:n toimintaa, edistää ihmisoikeuksien tuntemusta sekä tukea vastuullista ja aktiivista kansalaisuutta globalisoituneessa maailmassa.
Kestävän kehityksen tavoitteet ovat keskeisiä toimintaa ohjaavia periaatteita. YK-liiton globaalikasvatuksella pyritään pitkäkestoisiin tuloksiin ja pysyvään muutokseen asenteissa ja toimintatavoissa.
Kasvattajille
YK-päivä

20.2.
Blogikirjoitus

20.12.2022 Miksi taiteen keinoin kannattaa opettaa kestävää kehitystä?
Taide ja luovuus eivät ole muusta elämästä erillisiä asioita. Taide on yksi keinoista, joilla kestävän kehityksen asioita voidaan käsitellä ja sisäistää, muuttaa toiminnaksi ja osaksi arkea. Lue lisää
Tiedote
17.5.2022 Tutustu uusiin kestävän kehityksen opetusmateriaaleihin
Toukokuussa julkaistut, uudet kestävän kehityksen opetusmateriaalit tarjoavat tietoa, opetusmenetelmiä, oppimiskokonaisuuksia ja tehtäviä kolmesta opetuksessa hyödynnettävästä teemasta: ilmastonmuutoksesta, kiertotaloudesta ja luonnon monimuotoisuudesta. Hyödynnä niitä opetuksessasi! Lue lisää
YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden alatavoite 4.7:
“Vuoteen 2030 mennessä varmistetaan, että kaikilla oppijoilla on tarpeelliset tiedot ja taidot kestävän kehityksen edistämiseksi, kouluttamalla muun muassa kestävästä kehityksestä ja elämäntavoista, ihmisoikeuksista, sukupuolten tasa-arvosta, rauhasta ja väkivallattomuuden kulttuurin edistämisestä, globaalista kansalaisuudesta, sekä monikulttuurisuuden arvostamisesta ja kulttuurin myötävaikutuksesta kestävään kehitykseen.”