Helena Ranta, Tarja Halonen ja Rauli Virtanen

Liity YK:n ystäväksi

YK:n ystävänä olet tekemässä maailmaa, jossa ketään ei jätetä.

Liity YK:n ystäviin

YK:n ystävänä olet mahtavassa joukossa tekemässä maailmaa, jossa ketään ei jätetä. Yhdessä työskentelemme ihmisoikeuksien, rauhan ja turvallisuuden sekä kestävän kehityksen tavoitteiden toteutumiseksi. Tänä vuonna vietämme YK:n 75-vuotisjuhlavuotta.

Liity YK:n ystäväksi valitsemalla vierestä jäsenyystyyppi ja maksamalla kannatusmaksu turvallisesti verkkomaksamisella. Jäsenyys on jatkuva ilman erillistä ilmoitusta, mutta jäsenyytensä voi irtisanoa milloin tahansa. Vuosimaksu on 50 euroa. Voit valita myös ikuisuusjäsenyyden (250 euroa), jolloin vuosimaksuja ei aiheudu jatkossa.

Liity

YK:n ystävien toiminta on avointa, laaja-alaista ja puolueetonta. Jäseneksi voivat liittyä kaikki verkoston päämäärät hyväksyvät henkilöt. Verkostoon liityttäessä liitytään myös YK-liiton kannatusjäseneksi.

YK:n ystävät järjestää vuosittain muun muassa YK-aiheisia tilaisuuksia ja palkitsee Vuoden YK:n ystävän. Verkostolla on myös mentorointiohjelma.

Vuoden YK:n ystävät

2017: Presidentti Tarja Halonen

2018: Presidentti Martti Ahtisaari

2019: Tasavallan presidentti Sauli Niinistö

2020: Professori Eeva Furman

Vuoden YK:n ystävä 2020 on professori Eeva Furman.

YK:n ystävät on myös tilaisuus verkostoitua muiden YK-asioista kiinnostuneiden kanssa. Toimintaa ohjaa johtotiimi, johon on kutsuttu YK-asioita laaja-alaisesti seuraavia henkilöitä.

Johtotiimiin kuuluvat:

Professori Helena Ranta (puheenjohtaja)
Toimitusjohtaja Gunvor Kronman
Erityisasiantuntija Ritva Semi
Toimittaja ja tietokirjailija Rauli Virtanen
Yrittäjä Peter Vesterbacka
EU-, ulko- ja puolustuspolitiikan asiantuntija Jari Haapiainen
Global Compact Finlandin pääsihteeri Lenita Toivakka

Jos edustat järjestöä, joka haluaisi liittyä YK-liiton jäsenjärjestöksi, ota yhteyttä: toimisto [ät] ykliitto.fi

Syvennä tietämystäsi kestävästä kehityksestä uusitulla verkkokurssilla! Kurssin videoilla luennoivat muun muassa YK:n ystävät presidentti Tarja Halonen ja professori Eeva Furman.