3. Jakso: Naisten ja tyttöjen ihmisoikeudet sekä sukupuoli-identiteetti

Uudessa podcast-sarjassa seurataan YK:n ihmisoikeusneuvoston työtä ja tarkastellaan Suomen jäsenkauden tavoitteita ja tuloksia. Suomi toimii Genevessä kokoontuvan YK:n ihmisoikeusneuvoston jäsenenä vuosina 2022–2024.

YK:n ihmisoikeusneuvoston ja Suomen liput yhteensovitettuina tummalla taustalla.

Suomen YK-liiton uusi podcast-sarja Suomi YK:n ihmisoikeusneuvostossa seuraa 47 valtiosta koostuvan, YK:n tärkeimmän ihmisoikeuselimen työtä. Sarjan jaksoissa pureudutaan ihmisoikeusneuvoston toimintaan ja tarkastellaan Suomen kolmivuotisen jäsenyyskauden tavoitteita ja tuloksia.

Sarjan kolmannessa jaksossa ulkoministeriön ihmisoikeusneuvostotiimin vetäjä Ann-Mari Fröberg ja Suomen YK-liiton järjestökoordinaattori Nanna Hallikainen keskustelevat naisten ja tyttöjen oikeuksista sekä gender-näkökulmasta, jotka olivat vahvasti esillä kesän 50. ihmisoikeusneuvoston istunnossa.

Verrattuna viime vuosiin, onko jokin muuttunut naisten ja tyttöjen oikeuksien raportoinnissa ja istunnon aikana käydyissä keskusteluissa?

Millaista keskustelua Afganistanin tilanteesta käytiin?

Miksi gender-näkökulma on vaikea joillekin maille?

Kuunteluaika 13 min.

Tekninen tuottaja: Sisältöpalvelu Fabuloso

Podcast-jakson voi kuunnella myös Spotifyissa.

Suomi YK:n ihmisoikeusneuvostossa -podcastin ensimmäisen jakson voi kuunnella täältä ja toisen jakson täältä.