2. jakso: Venäjän hyökkäyssodan vaikutukset

Uudessa podcast-sarjassa seurataan YK:n ihmisoikeusneuvoston työtä ja tarkastellaan Suomen jäsenkauden tavoitteita ja tuloksia. Suomi toimii Genevessä kokoontuvan YK:n ihmisoikeusneuvoston jäsenenä vuosina 2022–2024.

YK:n ihmisoikeusneuvoston ja Suomen liput yhteensovitettuina tummalla taustalla.

Suomen YK-liiton uusi podcast-sarja Suomi YK:n ihmisoikeusneuvostossa seuraa 47 valtiosta koostuvan, YK:n tärkeimmän ihmisoikeuselimen työtä. Sarjan jaksoissa pureudutaan ihmisoikeusneuvoston toimintaan ja tarkastellaan Suomen kolmivuotisen jäsenyyskauden tavoitteita ja tuloksia.

Sarjan toisessa jaksossa ulkoministeriön ihmisoikeusneuvostotiimin vetäjä Ann-Mari Fröberg sekä Suomen YK-liiton toiminnanjohtaja Helena Laukko ja viestintävastaava Bruno Jäntti keskustelevat siitä, miten Venäjän käynnistämä sota heijastuu ihmisoikeusneuvoston työhön ja siitä, että on tärkeää, että ihmisoikeusneuvosto onnistuu pitämään asialistalla myös muita kriittisiä ihmisoikeuskysymyksiä.

Miten YK:n ihmisoikeusneuvosto reagoi Venäjän hyökkäyssotaan?
Keitä ovat ihmisoikeuspuolustajat ja onko heidän asemansa edistäminen Suomelle olennaista?
Miten ihmisoikeusneuvoston 49. istunto sujui Suomen näkökulmasta?

Kuunteluaika 13 min.

Tekninen tuottaja: Sisältöpalvelu Fabuloso

Podcast-jakson voi kuunnella myös Spotifyissa.

Suomi YK:n ihmisoikeusneuvostossa -podcastin ensimmäisen jakson voi kuunnella täältä.