1. Jakso: Neuvoston työ ja tarkoitus

Uudessa podcast-sarjassa seurataan neuvoston työtä ja tarkastellaan Suomen jäsenkauden tavoitteita ja tuloksia. Suomi toimii Genevessä kokoontuvan YK:n ihmisoikeusneuvoston jäsenenä vuosina 2022–2024.

YK:n ihmisoikeusneuvoston ja Suomen liput yhteensovitettuina tummalla taustalla.

Suomen YK-liiton uusi podcast-sarja Suomi YK:n ihmisoikeusneuvostossa seuraa 47 valtiosta koostuvan, YK:n tärkeimmän ihmisoikeuselimen työtä. Sarjan jaksoissa pureudutaan ihmisoikeusneuvoston työhön ja tarkastellaan Suomen kolmivuotisen jäsenyyskauden tavoitteita ja tuloksia.

Sarjan ensimmäisessä jaksossa ulkoministeriön ihmisoikeusneuvostotiimin vetäjä Ann-Mari Fröberg sekä Suomen YK-liiton toiminnanjohtaja Helena Laukko ja viestintävastaava Bruno Jäntti keskustelevat YK:n ihmisoikeusneuvoston työn eri muodoista ja osasista.

Miten YK:n ihmisoikeusneuvosto työskentelee?
Mitä neuvostossa tehdään?
Miksi neuvostossa on mukana ihmisoikeuksia loukkaavia maita?

Kuunteluaika 12 min.

Tekninen tuottaja: Sisältöpalvelu Fabuloso

Podcast-jakson voi kuunnella myös Spotifyissa.