YK-päivän tehtävä
Biologisk mångfald år 2030?
Behandla mångfald i naturen och vad som förorsakar förändring
- kouluaineisto
- tehtäviä kouluille
- ympäristö
- alakoulu
- yläkoulu
- toinen aste
- lukio
YK-päivän tehtävä
Behandla mångfald i naturen och vad som förorsakar förändring
Kestävän kehityksen tehtävä
Karri Miettisen ja Kaisa Happosen tuottamissa työpajoissa opitaan käsittelemään ilmastoahdistuksesta syntyviä tunteita kanavoimalla ne erilaisiin toiminta- ja taidemuotoihin. Työpajan neljässä tehtävässä opitaan blackout-runoutta, kollaasirunoutta, kirjoittamaan kirje päättäjille ja etsimään positiivisia ilmastouutisia. Työpajat voi suorittaa kokonaisuutena tai erillisinä tehtävinä.
Kestävän kehityksen tehtävä
Opitaan rakentamaan kollaasirunoutta ympäristö- ja/tai ilmastoteemoista.
Kestävän kehityksen tehtävä
Lähestymään ympäristö- tai ilmastoasioista päättävää henkilöä ja vaikuttamaan omalta osaltasi itsellesi tärkeään asiaan.
Kestävän kehityksen tehtävä
Etsitään ja löydetään positiivisia uutisia ympäristö- ja ilmastoteemoista eri medioista ja pohditaan, minkälaiset lehtiotsikot ovat myyviä.
Kestävän kehityksen tehtävä
Opitaan tekemään blackout-runoutta ympäristö- tai ilmastouutisten teemalla.
Kestävän kehityksen tehtävä
Opitaan konkreettisella tavalla kuvataiteen kautta ympäristönsuojelun ja ennaltaehkäisyn merkitystä.
Kestävän kehityksen tehtävä
Kahdessa kriittistä medialukutaitoa kehittävässä työpajassa opitaan vaihtamaan ajatuksia kestävään kehitykseen liittyen sekä tunnistamaan ilmastoon liittyviä tunteita ja käsittelemään niitä erilaisten tehtävien avulla. Työpajan voi valita kiinnostuksen mukaan.
Kestävän kehityksen tehtävä
Opitaan luontoympäristöjen vaikutuksista hyvinvointiin ja terveyteen. Perusopetuksen opetussuunnitelmassa korostetaan, että liikkuminen ja mielenhyvinvointia edistävät yhteiset toiminnat tulisi olla luontevasti osana jokaista koulupäivää. Tieto-osuuden jälkeen löytyy kolme luonnossa suoritettavaa tehtävää: hyvien tekojen keko, voimavarataulu ja onnistujien metsäkokous.
YK-päivän tehtävä
Käsitellä luonnon monimuotoisuutta ja muutokseen vaikuttavia syitä.