YK-liiton kevätkokousmateriaalit 10.9.2020

KUTSU YK-liiton kevätkokoukseen,

YK-liiton kevätkokous pidetään korona vuoksi poikkeuksellisesta 10. syyskuuta 2020 klo 17.00-19.00.

Liiton sääntöjen mukaan liiton kevätkokous pitää järjestää toukokuun loppuun mennessä. Koronaepidemiasta seuranneiden kokoontumisrajoitusten vuoksi eduskunta on poikkeuksellisesti hyväksynyt 24.4.2020 lain yhdistyskokousten siirtämisestä pidettäväksi syyskuun loppuun mennessä. Yhdistysten tilinpäätökset tulee kuitenkin laatia kesäkuun loppuun mennessä. YK-liiton tilinpäätös ja toimintakertomus vuodelta 2019 valmistuivat helmikuun loppuun mennessä ulkoministeriölle laadittavia vuosiraporttien ohjeiden mukaisesti.

Kevätkokous pidetään YK-liiton toimistolla ja siihen on mahdollisuus osallistua paikan päällä, mutta suosittelemme etäosallistumista alla olevan teams-linkin kautta.

Join Microsoft Teams Meeting

Kokouksen aluksi kuulemme YK:n vähiten kehittyneiden maiden toimiston päällikkö Heidi Schroderus-Foxin esitelmän ajankohtaisista YK-asioista vähiten kehittyneiden maiden näkökulmasta.

Kevätkokouksessa käsitellään vuoden 2019 vuosikertomus, tilinpäätös ja tilintarkastajien lausunto sekä päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle ja muille vastuuvelvollisille. Kokous valitsee myös syyskokousvalmisteluja varten vaalivaliokunnan.

Kutsun liitteenä on kokouksen esityslista, tasekirja, toimintakertomus ja valtakirja kokousedustuksen vahvistamiseksi. Kokousasiakirjat ovat jäsenjärjestöjen nähtävissä myös verkossa osoitteessa YK-liiton kevätkokouksen materiaalit.

Pyydämme ilmoittautumaan kevätkokoukseen 8.9.2020 mennessä osoitteeseen toimisto [ät] ykliitto.fi (toimisto[at]ykliitto[dot]fi).

Helsingissä 24. elokuuta 2020

Helena Laukko

Toiminnanjohtaja

Liitteet: Kokouksen esityslista, valtakirja, toimintakertomus ja tilinpäätös ja tilintarkastuskertomus vuodelta 2019.

Valtakirja Kevätkokouksen_esityslista_2020.pdf YK-liiton_toimintakertomus_2019.pdf Tasekirja 2019 Tilintarkastuskertomus_2019.pdf