'YK-sopimukset arjessamme'-radio-ohjelmat kuunneltavissa Yle Areenassa

1.11.2102

Yle Puhe -radiokanavalla kuultiin viime viikolla radio-ohjelmasarja, joka käsittelee YK:ssa solmittujen kansainvälisten sopimuksen merkitystä suomalaisessa arjessa.

Suomen YK-liiton ja Yle Puheen yhteistyönä syntyneessä ohjelmasarjassa käsitellään  Lapsen oikeuksien sopimusta, Naisten syrjinnän poistamista koskevaa yleissopimusta, aseidenriisuntakysymyksiä sekä Unescon Maailmanperintösopimusta. Ohjelmiin on haastateltu käsiteltäviä YK-sopimuksia tuntevia kotimaisia asiantuntijoita.

YK-sopimukset arjessamme -radio-ohjelmasarjan on toimittanut YK-liiton tiedottaja Eeva Hurmalainen. Ohjelmat on kuunneltavissa Yle Areenassa (alla linkit).

Yle Areena: Naisten oikeuksia koskeva CEDAW-sopimus (haastateltavana prof. Niklas Bruun)

Yle Areena: Aseidenriisunta (haastateltavana Rauhanliiton Laura Lodenius)

Yle Areena: Lapsen oikeuksien sopimus (haastateltavana Unicefin Inka Hetemäki)

Yle Areena: Maailmanperintösopimus (haastateltavana ympäristöneuvos Jukka-Pekka Flander)