Kuuntele Suomi YK:n ihmisoikeusneuvostossa -podcastin 2. jakso

Uudessa podcast-sarjassa seurataan YK:n ihmisoikeusneuvoston työtä ja tarkastellaan Suomen jäsenkauden tavoitteita ja tuloksia. Suomi toimii Genevessä kokoontuvan YK:n ihmisoikeusneuvoston jäsenenä vuosina 2022–2024. Sarjan toisessa jaksossa tarkastellaan Venäjän hyökkäyssodan vaikutuksia.

YK:n ihmisoikeusneuvoston ja Suomen liput yhteensovitettuina tummalla taustalla.

Suomen YK-liiton uusi podcast-sarja Suomi YK:n ihmisoikeusneuvostossa seuraa 47 valtiosta koostuvan, YK:n tärkeimmän ihmisoikeuselimen työtä. Sarjan jaksoissa pureudutaan ihmisoikeusneuvoston työhön ja tarkastellaan Suomen kolmivuotisen jäsenyyskauden tavoitteita ja tuloksia.

Venäjä käynnisti hyökkäyssotansa Ukrainaa vastaan vain päiviä ennen YK:n ihmisoikeusneuvoston 49. istunnon alkamista. Podcastin toinen jakso käsittelee Venäjän hyökkäyksen vaikutuksia ihmisoikeusneuvoston toimintaan sekä Venäjän jäsenyysoikeuden keskeyttämistä ihmisoikeusneuvostossa. Lisäksi ulkoministeriön ihmisoikeusneuvostotiimin vetäjä Ann-Mari Fröberg sekä Suomen YK-liiton toiminnanjohtaja Helena Laukko ja viestintävastaava Bruno Jäntti keskustelevat siitä, onnistuuko ihmisoikeusneuvosto pitämään asialistalla myös muita kriittisiä ihmisoikeuskysymyksiä, vaikka Ukraina onkin tällä hetkellä akuutein käsiteltävä aihe.

Kuuntele podcastin toinen jakso Venäjän hyökkäyssodan vaikutukset Soundcloudista. Kuunteluaika 13 min.

Kuuntele myös ensimmäinen jakso Neuvoston työ ja tarkoitus Soundcloudista.

Podcast on tuotettu ulkoministeriön Eurooppa-tiedotustuella. Tekninen tuottaja on Sisältöpalvelu Fabuloso.