Kestävän kehityksen liput saapuivat! Osallistu liputuspäivään!

Syyskuussa vietetään kestävän kehityksen liputuspäivää. Osallistu ja tilaa oma lippusi YK-liiton verkkokaupasta!

YK:n kestävän kehityksen 17 tavoitetta on kuvattu lippuun eri värisillä neliönmuotoisilla logoilla.
Kuva: Elina Laiho / Suomen YK-liitto.

Syyskuun puolivälissä tulee kuluneeksi tasan kahdeksan vuotta, kun YK:n jäsenmaat hyväksyivät kestävän kehityksen tavoiteohjelman Agenda 2030:n ja kestävän kehityksen tavoitteet (Sustainable Development Goals, SDGs). Tänä vuonna olemme Agenda 2030 -ohjelman puolivälissä.

Kestävän kehityksen tavoitteiden puolesta järjestetään 25.9. liputuspäivä, johon voit osallistua hankkimalla oman kestävän kehityksen lipun. Liput ovat nyt saapuneet myyntiin YK-liiton verkkokauppaan. Kierrätysmuovista valmistettuja lippuja on saatavilla kahta kokoa.

Liputuskampanjaan kutsutaan mukaan kuntia, yrityksiä, yhdistyksiä, kouluja ja kaikkia kaikkia kestävän kehityksen tavoitteita kannattavia tahoja.

Lippupäivään osallistuminen on helppoa: tilaa lippu kaupasta 10.9. mennessä ja ilmoittaudu mukaan kampanjaan!

Lue lisää: SDG-liputuspäivä