Kansainvälinen siirtolaisuusjärjestö IOM

Kansainvälinen siirtolaisuusjärjestö (IOM) on johtava siirtolaisuuteen erikoistunut järjestö ja vuodesta 2016 alkaen osa YK-järjestelmää. Se on sitoutunut edistämään inhimillistä ja järjestelmällistä siirtolaisuutta kaikkien hyödyksi. IOM tarjoaa tukea ja neuvoja hallituksille ja siirtolaisille.

IOM:n Suomen-toimiston toimintoihin kuuluvat avustettu vapaaehtoinen paluu ja paluutuki, uudelleensijoittaminen, kotoutumisen tukeminen, ihmiskaupan vastainen työ sekä siirtolaisuus ja kehitys -hanke.

--

International Organization for Migration (IOM) is the leading inter-governmental organization in the field of migration. Since 2016, it has been a United Nations related organization. IOM is dedicated to promoting orderly and humane migration for the benefit of all. It does so by providing assistance and advice to governments and migrants.

IOM Finland’s work includes assisted voluntary return and reintegration, resettlement, migrant integration, counter-trafficking and a migration and development project.

Lisää tietoa: IOM Finland

IOM logo