Koronavirus on juuri nyt saavuttamassa kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevia ihmisiä. Köyhyyden, kriisien ja katastrofien keskellä on jo valmiiksi pulaa puhtaasta vedestä, saippuasta ja terveydenhuollosta.

Auta heikoimmassa asemassa olevia ja tue YK:ta pandemian pysäyttämisessä!

Lahjoita »

YK:n väestörahaston apulaisjohtajaksi suomalainen Laura Londén

YK:n väestörahasto UNFPA:n tunnus.

YK:n pääsihteeri Ban Ki-moon on nimittänyt suomaisen Laura Londénin YK:n väestörahaston UNFPA:n apulaisjohtajaksi  ja YK:n alipääsihteeriksi. Londénista tulee tässä korkeassa YK-virassa brittiläisen Anne-Birgitte Albrechtsenin seuraaja.

Pääsihteerin mukaan hän nimitti tehtävään Londénin, koska tällä on pitkä 25 vuoden kokemus hallintoon liittyvistä tehtävistä niin YK:n pääsihteeristöstä kun kentältäkin.

Londén on työskennellyt laajalti henkilöstöhallinnon ja taloushallinnon tehtävissä YK-järjestelmän sisällä. UNFPA:n apulaisjohtajaksi hän siirtyy UNRWA:n (the United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East) henkilöstöpäällikön tehtävistä, jossa hän on ollut vuodesta 2012 lähtien.

Lisätietoja YK:n pääsihteerin tiedotustoimiston sivuilla (englanniksi)