YK:n lukutaitopäivän tapahtuma: Jokaisella on oikeus lukea!

Kansainvälistä YK:n lukutaitopäivää vietetään ensi lauantaina 8. syyskuuta. Päivää juhlistetaan myös Suomessa. Selkokeskus järjestää yhdessä suomalaisten kansalaisjärjestöjen kanssa Helsingin Narinkkatorilla lukutaitotapahtuman, jonka avauspuheenvuoron pitää Suomen YK-liiton puheenjohtaja Sofia Vikman.

Päivän aikana on yli kymmenen tietoiskua, jossa esitellään esimerkiksi selkokieltä ja selkokielisiä julkaisuja sekä muita tapoja tehdä lukeminen helpommaksi.

Tapahtumassa Selkokeskus myöntää myös Vuoden selväsanainen -palkinnon. Paikalla ovat mm. kirjailijat Alexandra Salmela, Satu Itkonen ja Pertti Rajala. Suullisesta kansanperinteestä ja lukemisen juurista muistuttavat Wilson Kirwan tarinatuokiot.

Lue lisää YK-liiton kalenterista tai tapahtuman Facebook-sivulta.