YK-liitto opetusalan Educa-messuilla: Tervetuloa osastolle 3n34!

Opetusalan suurin valtakunnallinen koulutustapahtuma Educa valtaa Helsingin messukeskuksen jälleen tammikuun lopussa. Myös Suomen YK-liitto on näkyvästi tapahtumassa mukana.

YK-liiton osastolla 3n34 voit tutustua liiton tuottamaan, eri-ikäisille tarkoitettuun kansainvälisyyskasvatusmateriaaliin, jota jaamme osastolla runsaasti. YK-liitossa työskennelleet kouluttajat Tuija Sarvi ja Rosa Puhakainen-Mattila ohjastavat materiaalin hyödyntämisessä eri oppi-aineiden tunneilla. Samalla voit osallistua leikkimieliseen arvontaan ja voittaa YK-liiton Sinisiä tuotteita; Marimekon olkalaukun YK:n logolla tai Globe Hopen YK:n sinisiä tuotteita!

Perjantaina 25.1. klo 14.30 alkaa Messukeskuksen seminaaritilassa OAJ:n ja YK-liiton järjestämä yleisöseminaari 'Koulutuksen avulla kohti kestävää kehitystä'. Seminaarin päävieras on presidentti Tarja Halonen. Presidentin lisäksi seminaarissa kuullaan myös YK:n vähiten kehittyneiden maiden toimiston päällikön, suomalaisen Heidi Schroderus-Foxin näkemyksiä siitä, mikä on koulutuksen rooli kestävän kehityksen saavuttamisessa.

Tilaisuuden juontaa erityisavustaja Nasima Razmyar. Seminaarin avaa OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen ja päätössanat lausuu YK-liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Vikman.

Tervetuloa!

Educa-tapahtuman sivut