Koronavirus on juuri nyt saavuttamassa kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevia ihmisiä. Köyhyyden, kriisien ja katastrofien keskellä on jo valmiiksi pulaa puhtaasta vedestä, saippuasta ja terveydenhuollosta.

Auta heikoimmassa asemassa olevia ja tue YK:ta pandemian pysäyttämisessä!

Lahjoita »

YK-liitto opetusalan Educa-messuilla: Tervetuloa osastolle 3n34!

Opetusalan suurin valtakunnallinen koulutustapahtuma Educa valtaa Helsingin messukeskuksen jälleen tammikuun lopussa. Myös Suomen YK-liitto on näkyvästi tapahtumassa mukana.

YK-liiton osastolla 3n34 voit tutustua liiton tuottamaan, eri-ikäisille tarkoitettuun kansainvälisyyskasvatusmateriaaliin, jota jaamme osastolla runsaasti. YK-liitossa työskennelleet kouluttajat Tuija Sarvi ja Rosa Puhakainen-Mattila ohjastavat materiaalin hyödyntämisessä eri oppi-aineiden tunneilla. Samalla voit osallistua leikkimieliseen arvontaan ja voittaa YK-liiton Sinisiä tuotteita; Marimekon olkalaukun YK:n logolla tai Globe Hopen YK:n sinisiä tuotteita!

Perjantaina 25.1. klo 14.30 alkaa Messukeskuksen seminaaritilassa OAJ:n ja YK-liiton järjestämä yleisöseminaari 'Koulutuksen avulla kohti kestävää kehitystä'. Seminaarin päävieras on presidentti Tarja Halonen. Presidentin lisäksi seminaarissa kuullaan myös YK:n vähiten kehittyneiden maiden toimiston päällikön, suomalaisen Heidi Schroderus-Foxin näkemyksiä siitä, mikä on koulutuksen rooli kestävän kehityksen saavuttamisessa.

Tilaisuuden juontaa erityisavustaja Nasima Razmyar. Seminaarin avaa OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen ja päätössanat lausuu YK-liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Vikman.

Tervetuloa!

Educa-tapahtuman sivut