Koronavirus on juuri nyt saavuttamassa kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevia ihmisiä. Köyhyyden, kriisien ja katastrofien keskellä on jo valmiiksi pulaa puhtaasta vedestä, saippuasta ja terveydenhuollosta.

Auta heikoimmassa asemassa olevia ja tue YK:ta pandemian pysäyttämisessä!

Lahjoita »

YK-liitto on mukana Educassa!

YK-liiton osasto opetusalan EDUCA-messuilla Helsingissä tammikuussa 2013.

Tervetuloa tapaamaan meitä opetusalan messuille osastolla 6p30!

Helsingin Messukeskuksessa 27.-28.1. järjestettävässä Educassa julkaistaan uunituore MiniMUN- menetelmäopas ilmastoteemaisen YK-kokouksen järjestämiseksi yläkoulussa, lukiossa tai opisto-asteella. Malli-YK-kokoukset ovat valmisteltuja roolipelejä, simulaatioita YK:n toiminnasta. Malli-YK on monipuolinen ja osallistava menetelmä, joka sopii globaalien ilmiöiden tarkasteluun ja laaja-alaisten taitojen harjoitteluun. Oppaita on tilattavissa myös YK-liitosta: toimisto (at) ykliitto.fi.

Lisäksi osastollamme esitellään pian julkaistavaa Kestävä kunta -mobiilikurssia, jonka avulla voi helposti tutustua kestävän kehityksen tavoitteisiin ja kestäviin kuntaesimerkkkeihin.

Järjestämme myös mielenkiintoisen keskustelutilaisuuden Taito-lavalla perjantaina 27.1. klo 16.00 – 16.30:

Maailmankansalaisuus koulumaailmassa ja koulutusvienti

Globaali kansalaisuus ja maailmankansalaisen taidot ovat tärkeä osa laaja-alaista osaamista. Miten taitoja harjoitellaan kouluissa? Onko maailmankansalaisuuden taidoista vientituotteeksi ja miten koulutusta voi viedä? Keskustelussa mukana YK-liiton puheenjohtaja kansanedustaja Katri Kulmuni, ulkoasiainministeriön koulutusvientisuurlähettiläs Marianne Huusko, YK-liiton koulutussuunnittelija Christa Prusskij sekä Malli-YK -menetelmän toteuttaja koulumaailmasta.

Järjestäjät: Suomen YK-liitto ja OAJ