YK julkaissut uuden 'UN4U' -videon

26.3.2012

YK on julkaissut YouTube-kanavallaan päivitetyn version 'UN4U' (UN For You) -esittelyvideostaan.

Video käsittelee muun muassa YK:n tärkeimpiä tehtäviä; rauhantyötä, aseidenriisuntaa ja humanitaarista toimintaa. Videolla kuullaan myös muun muassa YK:n rauhanlähettiläs George Clooneyn kommentteja sekä ote raptähti Jay-Z:n YK:ssa pitämästä puheesta.

Video soveltuu erinomaisesti esimerkiksi koulujen opetuskäyttöön ja kansainvälisyyskasvatustyöhön. Suomen- tai ruotsinkielisiä tekstityksiä ei YK:n videoon ole saatavilla. Suomen YK-liitto on julkaissut tähän tarkoitukseen tiiviin suomenkielisen esittelyvideon, joka on nähtävissä YK-liiton YouTube-kanavalla. Molempia videoita voi hyödyntää esimerkiksi peruskoulun tai lukion oppitunneilla.

YK:n UN4U -video Kesto 4'32"

YK-liiton 'YK on meitä kaikkia varten' -video Kesto 4'57"