YK- ja ihmisoikeusteltta Maailma kylässä -festivaalilla

Tiedätkö miltä kriisialueille pudotettava ruoka maistuu? Entä tiedätkö miten pakolaisleirille rekisteröidytään? Oletko joskus harkinnut YK:n rauhanturvajoukkoihin liittymistä tai miettinyt sitä, mitä kaikkea sinibaretit maailmalla tekevät?

Tule tutustumaan YK- ja ihmisoikeusjärjestöjen toimintaan rautatientorille Maailma kylässä -festivaalilla 27-28.5.2006. YK- ja ihmisoikeusteltasta löydät toimintaa, tietoa ja makuelämyksiä niin lapsille kuin aikuisillekin.

YK- ja ihmisoikeusteltassa sinulla on mahdollisuus tutustua Afganistanilaiseen kulttuuriin ja ihmisiin. Voit pysähtyä maistelemaan Afganistanilaisia herkkuja: bolaneita, samosoja, krimloleita tai firineitä ja sammuttaa janosi herkullisella Haft mehwalla.

Pääset seuraamaan vauhdikasta Suomen Wushu Kungfu Seuran esitystä, jossa yhdistyy sekä käsi- ja jalkatekniikoiden, akrobatian ja aseiden kuten sapelien, keppien ja keihäiden hallinta. Voit käydä kokeilemassa miltä äänestäminen luku- ja kirjoitustaidottomasta ihmisestä tuntuu, tutustua Rauhankoulun toimintaan, askarrella nukkeja, pelata tietokone- ja lautapelejä, katsoa valokuvanäyttelyjä, rekisteröityä pakolaisleirille tai yksinkertaisesti olla vaan.

YK- ja ihmisoikeusteltan löydät rautatientorilta Ateneumin taidemuseota vastapäätä. Tervetuloa!

Menossa mukana: Suomen YK-liitto, Suomen Pakolaisapu, Suomen Unifem, Suomen Unicef, Suomen Rauhanturvaajaliitto, UNDP, UNHCR, WFP, WIDER, Demo, Katu, Kansalaisten Maailmannäyttämö, Rauhankasvatusinstituutti, Ihmisoikeusliitto ja SYKLI.