Uusia kasvoja YK-liitossa - yhteinen järjestösihteeri YK-nuorten kanssa

Suomen YK-liitto ja YK-nuoret ovat saaneet yhteisen järjestösihteerin. Järjestösihteerinä työskentelee Nanna Hallikainen. YK-liitossa uutena harjoittelijana on aloittanut Sofia Åberg. Hän työskentelee Tansanian kehitysyhteistyöhankkeen hallinnon kehittämisen parissa.

Nanna Hallikainen ja Sofia Åberg hymyilevät, taustalla näkyy kestävän kehityksen tavoitteita kuvaava juliste.
Suomen YK-liitossa ovat aloittaneet järjestösihteeri Nanna Hallikainen ja korkeakouluharjoittelija Sofia Åberg. Kuva: YK-liitto.

YK-liiton ja YK-nuorten yhteisenä järjestösihteerinä on aloittanut Nanna Hallikainen. "YK-liitossa teen järjestön hallinnollisia tehtäviä, palvelen asiakkaita ja hoidan monipuolisia avustavia tehtäviä, kuten tapahtumajärjestelyitä. YK-nuorissa teen samanlaisten tehtävien lisäksi myös viestinnän tehtäviä", kertoo Hallikainen.

Hallikainen on koulutukseltaan  inhimilliseen turvallisuuteen erikoistunut yhteiskuntatieteiden maisteri. Hän on valmistunut Aarhusin yliopistosta."YK:ssa minua erityisesti kiinnostaakin inhimillisen turvallisuuden lähestymistapa, rauha ja turvallisuus, monenvälinen yhteistyö, sääntöpohjainen kansainvälinen järjestelmä sekä kestävä kehitys", sanoo Hallikainen.

YK-liitossa korkeakouluharjoittelijana on aloittanut Sofia Åberg, joka opiskelee maisteriksi Tukholmassa, pääaineena julkinen hallinto ja johtajuus. Hän osallistuu Suomen YK-liiton kehitysyhteistyöhankkeen seuranta- ja hallintorakenteiden kehittämiseen. Hankkeen yhteistyökumppani on Tansanian YK-liitto. "Minulle tasa-arvokysymykset ja tasa-arvon edistäminen ovat lähellä sydäntä. Kuulun myös Generation Equality -nuorten ryhmään." Åberg on YK-liitossa harjoittelijana vuoden loppuun asti.