Uusi YK-kylä ja huikeaa ohjelmaa - yli kymmenen YK-järjestöä esillä festivaaleilla

Suomessa ja Pohjoismaissa toimivat YK-järjestöt ja YK-toimijat esittelevät työtään uudessa, kesäisessä YK-kylässä, jossa vierailijat voivat kiertää festivaalitunnelmissa pisteeltä toiselle. YK-toimijat järjestävät festivaaleilla yhteistä ohjelmaa globaalista ruokaturvasta ja maailman pakolaislasten tilanteesta. Tule mukaan tutustumaan YK-kylään ja ohjelmiin!

3D piirros kesäisestä kylästä, jossa YK-toimijoiden messupisteitä. Kuvan etualalla punainen lintu.

Tule seuraamaan YK-toimijoiden tapahtumia Maailma kylässä-festivaaleilla! Ohjelmat ovat nähtävissä 4.6. kello 24 saakka.

Tutustu ohjelmiin, klikkaa ja tule mukaan!

Tyttö vaaleanpunaisessa paidassa pitää vauvaa sylissään. Taustalla pakolaisleirin ihmisvilinää.

Lost and Found - lapset paossa maailmalla:
elokuvanäytös ja keskustelu

4.6. kello 24 saakka (tai kunnes 500 katselua täyttyy) Maailma kylässä virtuaalifestivaalin Cinema, vapaa pääsy (kirjaudu festivaaleille)

KLIKKAA TÄSTÄ!

Lost and Found -lyhytdokumenttielokuva kertoo tarinan Kamal Husseinista, joka on omistanut elämänsä pakolaisleirillä hajotettujen perheiden yhdistämiselle.

Elokuvan jälkeen kannattaa katsoa aiheeseen liittyvä keskustelu, jossa kuullaan muun muassa kommentit suoraan maailman suurimmalta pakolaisleiriltä Bangladeshin Cox’s Bazarista. Keskustelemassa ovat aiheen asiantuntijat: YK:n pakolaisjärjestö UNHCR:n juristi ja Suomen vastuuhenkilö Jessica Möttö sekä YK:n siirtolaisuusjärjestö IOM:n Bangladeshin-toimiston apulaispäällikkö Manuel Marques Pereira. Juontajana toimii Suomen UNICEFin Emma Rahikainen.

Mukana festivaaleilla One UN in Finland:

Kollaasi Suomen One UN-verkoston toimijoiden logoista