Suomalaisnaiset YK:ssa kautta aikojen -valokuvanäyttely varattavissa paikkakunnallesi

Kuva YK-liiton Suomalaisnaiset YK:ssa -valokuvanäyttelystä

Suomalaisnaisten määrätietoinen työ YK:ssa naisten oikeuksien edistämiseksi on vailla vertaansa. Suomalaiset naiset ovat kautta YK:n 70-vuotisen histori

an tehneet väsymättömästi työtä maailmanjärjestössä sen eteen, jotta kaikkialla maailmassa tytöt ja naiset saisivat elää pelosta ja syrjinnästä vapaata elämää.

Näyttely esittelee 11 kankaassaan laajasti niitä toimia, joihin suomalaisnaiset ovat YK:ssa ryhtyneet naisten oikeuksien edistämiseksi. Valokuvanäyttely sisältää arkistokuvia 70 vuoden ajalta.

Näyttelyn tekstin on koostanut YK-liiton projektitutkija, FM Leena Ahonen.

Varaa näyttely omalle paikkakunnallesi

Näyttely on vapaasti varattavissa mihin tahansa julkiseen tilaan. YK-liitto ei peri näyttelyn käytöstä maksua, mutta Postin tai Matkahuollon kuljetusmaksu peritään vastaanottajalta postiennakon muodossa tai vaihtoehtoisesti laskulla. Vastaanottaja vastaa myös näyttelyn palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Näyttely palautetaan ns. ovelle-pakettina (ei siis postikonttoriin) suoraan osoitteeseen: Suomen YK-liitto ry, Siltasaarenkatu 4, 7. krs. 00530 Helsinki. Näyttelyn varaaja sitoutuu säilyttämään näyttelyä huolellisesti ja korvaamaan siihen mahdollisesti aiheutuneet vahingot (50€ / planssi).

Näyttely käsittää 11 numeroitua planssia (á 80 x 200 cm) ja se on erittäin helppo pystyttää. Kunkin rollupin muodossa olevan planssin paino on noin 3,5 kg (= koko näyttelyn paino on alle 40 kg). Esimerkiksi Matkahuollon bussipaketeissa 11 planssin rahdiksi muodostuu kotimaassa noin 60 euroa (tai enemmän, riippuen halutuista lisäpalveluista).

Voit tutustua näyttelyn sisältöön etukäteen alla olevan pdf-linkin kautta. Näyttelyn ohessa on hyvä olla jaossa niin ikään alla olevaa A4-kokoista, nelisivuista lehteä (pdf), jota YK-liitto voi lähettää näyttelyn lisäksi niinikään maksutta.

Tiedustelut ja varaukset: toimisto (at) ykliitto.fi

naiset_ja_yk-nayttely_lowres.pdf