Koronavirus on juuri nyt saavuttamassa kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevia ihmisiä. Köyhyyden, kriisien ja katastrofien keskellä on jo valmiiksi pulaa puhtaasta vedestä, saippuasta ja terveydenhuollosta.

Auta heikoimmassa asemassa olevia ja tue YK:ta pandemian pysäyttämisessä!

Lahjoita »

Suomalaisnaiset YK:ssa kautta aikojen -valokuvanäyttely Eduskunnan kirjastossa

Naisten aseman toimikunta avaa kokouksen New Yorkissa vuonna 1967. Helvi Sipilä (kokouksen puheenjohtaja) istuu kuvassa keskellä.

Suomalaisnaisten määrätietoinen työ YK:ssa naisten oikeuksien edistämiseksi on vailla vertaansa. Suomalaiset naiset ovat kautta YK:n 70-vuotisen historian tehneet väsymättömästi työtä maailmanjärjestössä sen eteen, että kaikkialla maailmassa tytöt ja naiset saisivat elää pelosta ja syrjinnästä vapaata elämää.

Suomen YK-liiton näyttely esittelee laajasti niitä toimia, joihin suomalaisnaiset ovat YK:ssa ryhtyneet naisten oikeuksien edistämiseksi. Valokuvanäyttely sisältää arkistokuvia 70 vuoden ajalta.

Tervetuloa tutustumaan Suomalaisnaiset YK:ssa kautta aikojen näyttelyyn Eduskunnan kirjastoon 3.4.–14.4!

Paikka: Eduskunnan kirjasto, Aurorankatu 6, Helsinki. Lisätietoja kirjastosta täällä.

Vapaa pääsy.

Aukioloajat
Maanantai 9.00–16.15
Tiistai, keskiviikko, torstai 9.00–18.00
Perjantai 9.00–16.15
Lauantai 9.00–15.00

Näyttely on esillä: 3.4.–14.4

Näyttely on vapaasti varattavissa esitettäväksi julkisiin tiloihin. Lisätietoja täällä.