Koronavirus on juuri nyt saavuttamassa kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevia ihmisiä. Köyhyyden, kriisien ja katastrofien keskellä on jo valmiiksi pulaa puhtaasta vedestä, saippuasta ja terveydenhuollosta.

Auta heikoimmassa asemassa olevia ja tue YK:ta pandemian pysäyttämisessä!

Lahjoita »

Pääsihteeri Ban kiittelee YK:n ja OIC:n yhteistyötä

YK:n pääsihteeri Ban Ki-Moon otti puheeksi YK:n ja islamilaisen yhteistyöjärjestö OIC:n jatkuvan yhteistyön tärkeyden viestissään OIC:n 12. konferenssille Kairossa.

Ban painotti YK:n ja OIC:n velvollisuutta vastata arabialueiden kansalaisten tarpeisiin suurten muutosten aikana. Pääsihteeri listasi tarpeiksi muun muassa demokratian, hyvän hallintotavan, laillisuusperiaatteen, ihmisoikeuksien ja sosiaalisen ja taloudellisen kehityksen edistämisen.

Ban toivoi YK:n ja OIC:n tekevän yhteistyötä Syyrian ja Malin humanitaaristen kriisien ratkaisemiseksi, kriisien osapuolten sotilaallisen toiminnan lopettamiseksi ja poliittiisten ratkaisujen löytämiseksi. Hän kiitti myös viestissään OIC:n jäseniä työstään pitkäaikaisten ongelmien ratkaisemiseksi Afghanistanissa, sekä toimistaan Sudanissa ja Etelä-Sudanissa, joiden hallitukset ovat alkaneet lähestyä yhteisymmärrystä. Pääsihteeri mainitsi myös Somalian, jossa OIC toimi kahdeksan vuoden ajan kansalaisten tukena maan siirtyessä kohti demokratiaa.