Nuori 18-28-vuotias! Hae ihmisoikeuskoulutukseen Genevessä 21.-25.7.!

YK-liittojen maailmanjärjestö WFUNA järjestää Genevessä nuorille suunnatun ihmisoikeuskoulutuksen, johon on mahdollista saada Suomen YK-liitolta tukea.

Koulutus järjestetään YK:n toimistossa Genevessä 21.-25.7. Haku ohjelmaan päättyy 30.6., mutta jos osallistumiseen haluaa saada rahallista tukea Suomen YK-liitolta, on lyhyt suomenkielinen hakemus ja CV 30.5. mennessä lähetettävä osoitteeseen info [ät] ykliitto.fi. Haettava rahallinen tuki koskee koulutuksen osallistumismaksua (250 dollaria), majoitus ja matkat osallistuja maksaa itse. Majoitus Genevessä on järjestetty paikalliseen hintatasoon nähden hyvin edullisesti nuorisohostellissa.

YK-liitto myöntää koulutukseen rahallista tukea yhdelle osallistujalle, mutta omakustanteisesti koulutukseen on mahdollista osallistua tämän kiintiön ulkopuolelta suoraan WFUNA:n verkkosivujen kautta (tällöin osallistumistukea ei voi saada). Mikäli kuitenkin haluat hakea osallistumistukea YK-liitolta, kerro hakemuksessasi mahdollisimman selkeästi, millä tavalla aiot YK-liiton toiminnan kautta hyödyntää koulutuksessa oppimiasi asioita (esim. sitoudutko tekemään kouluvierailuja YK-liiton kautta, kirjoittamaan raportin tai lehtiartikkelin ihmisoikeuksista tms.).

Koulutukseen voi siis hakea myös suoraan WFUNA:n verkkosivujen kautta. Tällöin Suomen YK-liiton suositusta ei tarvita.

Haku ja lisätietoja nuorten ihmisoikeuskoulutuksesta WFUNA:n sivuilla.