Maailma on myllerrysten keskellä ja kansainvälinen luottamus on käymässä vähiin. YK tarvitsee ystäviä enemmän kuin koskaan. YK on ainoa valtioiden muodostama yhteisö, jossa ratkaistaan maailmanlaajuisia haasteita demokraattisesti. Jos YK heikkenee, heikkenee kykymme rakentaa parempaa, yhteisempää tulevaisuutta.

Liity YK:n ystäviin ja tule YK-klubille »

Nuori 18-28-vuotias! Hae ihmisoikeuskoulutukseen Genevessä 21.-25.7.!

YK-liittojen maailmanjärjestö WFUNA järjestää Genevessä nuorille suunnatun ihmisoikeuskoulutuksen, johon on mahdollista saada Suomen YK-liitolta tukea.

Koulutus järjestetään YK:n toimistossa Genevessä 21.-25.7. Haku ohjelmaan päättyy 30.6., mutta jos osallistumiseen haluaa saada rahallista tukea Suomen YK-liitolta, on lyhyt suomenkielinen hakemus ja CV 30.5. mennessä lähetettävä osoitteeseen info [ät] ykliitto.fi. Haettava rahallinen tuki koskee koulutuksen osallistumismaksua (250 dollaria), majoitus ja matkat osallistuja maksaa itse. Majoitus Genevessä on järjestetty paikalliseen hintatasoon nähden hyvin edullisesti nuorisohostellissa.

YK-liitto myöntää koulutukseen rahallista tukea yhdelle osallistujalle, mutta omakustanteisesti koulutukseen on mahdollista osallistua tämän kiintiön ulkopuolelta suoraan WFUNA:n verkkosivujen kautta (tällöin osallistumistukea ei voi saada). Mikäli kuitenkin haluat hakea osallistumistukea YK-liitolta, kerro hakemuksessasi mahdollisimman selkeästi, millä tavalla aiot YK-liiton toiminnan kautta hyödyntää koulutuksessa oppimiasi asioita (esim. sitoudutko tekemään kouluvierailuja YK-liiton kautta, kirjoittamaan raportin tai lehtiartikkelin ihmisoikeuksista tms.).

Koulutukseen voi siis hakea myös suoraan WFUNA:n verkkosivujen kautta. Tällöin Suomen YK-liiton suositusta ei tarvita.

Haku ja lisätietoja nuorten ihmisoikeuskoulutuksesta WFUNA:n sivuilla.