Maailman parhaat uutiset 2020 on julkaistu

YK-liiton julkaisema Maailman parhaat uutiset -lehden uusin numero on ilmestynyt. Uutiset kokoaa yhteen tämänkertaisessa numerossa YK-järjestöjen hyviä uutisia.

MPU 2020

Uutisointi globaaleista kysymyksistä ja kehitysmaista on usein katastrofikeskeistä, vaikka maailmassa tapahtuu koko positiivista kehitystä. Maailman parhaat uutiset keskittyy vastapainoksi tuomaan esiin kaikkea sitä hyvää, mitä maailmassa tapahtuu.

Tämänkertaisessa Maailman parhaat uutiset -numerossa Suomessa toimivat YK-järjestöt pureutuvat omassa toiminnassaan havaittuihin hyviin ja positiivisiin asioihin. Mukana on hyviä uutisia Kansainväliseltä siirtolaisuusjärjestö IOMilta, Suomen pakolaisavulta, Väestöliitolta, YK-yliopiston kehitystaloustieteen tutkimuslaitos UNU-WIDERilta, YK:n kehitysohjelma UNDP:lta, YK:n lastenjärjestö UNICEFilta, YK:n tasa-arvojärjestö UN Women Suomelta ja YK:n teknologia- ja innovaatiolaboratorio UNTILilta.

Maailman parhaat uutiset -lehden tämän numeron tarkoituksena on muistuttaa, että maailma on parempi paikka myös YK-järjestöjen näkökulmasta ja että YK-järjestöt tekevät Suomessa yhteistyötä.

Kriisien ja katastrofien ohella maailmassa tapahtuu koko ajan paljon hyvää, mikä jää monilta huomaamatta. Maailman parhaat uutiset korostaa sitä, etteivät asiat vain tapahdu, vaan meillä on valta vaikuttaa siihen, millaisia uutisia kuulemme.

Lue uusin numero täältä.