Maailma kylässä: Nuoret ja vuosituhattavoitteet -äänestyksen tulos

30.5.2011

Suomen YK-liiton pisteellä Maailma kylässä -festivaalilla yleisöllä oli mahdollisuus tutustua YK:n vuosituhattavoitteista kertovaan valokuvanäyttelyyn ja äänestää kahdeksasta kuvasta omaa suosikkiaan. Nuoren valokuvaajan Maria Soramon upeissa kuvissa vuosituhattavoitteita oli lähestytty erityisesti lasten ja nuorten näkökulmasta.

Tiukassa äänestyksessä voittajaksi nousi lopulta 2. vuosituhattavoitteen kuva. Perusteluissa kuvaa luonnehdittiin muun muassa kauniiksi, aidoksi ja puhuttelevaksi. Monet nostivat esille myös itse tavoitteen tärkeyden - peruskoulutus on kaikkien oikeus.

[img_assist|nid=2665|title=|desc=|link=none|align=left|width=150|height=225]

Annetut äänet:
1. vuosituhattavoite 84 ääntä
2. vuosituhattavoite 86 ääntä
3. vuosituhattavoite 50 ääntä
4. vuosituhattavoite 77 ääntä
5. vuosittuhattavoite 33 ääntä
6. vuosituhattavoite 12 ääntä
7. vuosituhattavoite 57 ääntä
8. vuosituhattavoite 18 ääntä

Kaikkien suosikkiaan äänestäneiden kesken arvottiin kaksi Marimekon sinistä olkalaukkua YK-logolla. Onnettaren suosikkeja tällä kertaa olivat Hanna Kantola Espoosta ja Henna Karjalainen Helsingistä. Onnea voittajille ja kiitos kaikille osallistuneille!

YK-liiton valokuvanäyttely 'Nuoret ja vuosituhattavoitteet' on mahdollista lainata esille kouluihin, kerhoihin, leireille, kirjastoihin tms.  Ollessasi kiinnostunut lainaamaan näyttely edustamasi organisaation käyttöön, ole yhteydessä YK-liiton tiedottajaan Eeva Hurmalaiseen.

[img_assist|nid=2667|title=|desc=|link=node|align=middle|width=350|height=175]