Kuilu vai silta? Suomi Areena-ohjelmassa keskustellaan sukupolvien välisestä oikeudenmukaisuudesta

Suomen YK-liiton tuottamassa Suomi Areena -ohjelmassa keskustellaan sukupolvien dialogista ja maailmasta, jota rakennamme tulevaisuuden ihmisille. Katso livestream maanantaina 12.7. klo 15:00.

Tapahtuman mainosjuliste, jossa vihreällä taustalla keskustelijoiden kasvokuvat ympyrän muotoisissa kehyksissä kahdella rivillä. Vasemmalta oikealle: Peter Nyman, Tarja Halonen, Yuri Birjulin, Simo Kyllönen ja Sara Al Husaini.

Mitkä teot nykypäivässä edistävät oikeudenmukaisuutta nykyisten sukupolvien välillä sekä tulevia sukupolvia kohtaan? Suomen YK-liiton tuottamassa Suomi Areenan keskusteluohjelmassa eri sukupolvien edustajat pohtivat, miten reilumpaa maailmaa on rakennettu menneinä vuosikymmeninä ja mikä motivoi nuoria yhteiskunnalliseen toimintaan nykypäivänä. Löytyisikö sukupolvien välisistä dialogeista vastaus globaalien kriisien ratkaisemiseen ja voivatko nuoret oppia jotain uutta vanhempien sukupolvien maailmanparannuskokemuksista?

Keskustelemassa

Tarja Halonen, presidentti

Sara Al Husaini, Vuoden pakolaisnainen 2021

Simo Kyllönen, etiikan ja yhteiskuntafilosofian tutkija/Helsingin yliopisto

Yuri Birjulin, Suomen YK-nuorisodelegaatti

Lisäksi keskustelussa vierailee tulevien sukupolvien ääni (Juho Rantonen, näyttelijä). Mitä vuonna 2200 syntyvä ihminen kertoisi meille tulevaisuudesta?