Kansalaisjärjestöjen edustajat YK:n yleiskokoukseen ja HIV/AIDS-erityisistuntoon valittu

25.5.2011

Suomen YK-liiton hakemat kansalaisjärjestödelegaatit YK:n yleiskokouksen 66. istuntoon sekä YK:n HIV/AIDS-erityisistuntoon on valittu.

Yleiskokoukseen kansalaisjärjestöjen yhteisenä edustajana osallistuu Anisa Doty Kirkon ulkomaanavusta ja HIV/AIDS-istuntoon Tiina Saarikoski SPR:stä.

Anisa Doty on toiminut aktiivisesti yli kymmenen vuoden ajan kehitysyhteistyötä tekevien, konfliktinratkaisuun ja rauhanrakentamiseen keskittyneiden sekä sovittelun alan järjestöissä. Tiina Saarikoski toimii puolestaan terveydenhuollon neuvontajana Suomen Punaisen Ristin kansainvälisissä ohjelmissa. Hänen erityisinä temaattisina vastuualueinaan ovat HIV/AIDS-työ sekä seksuaali- ja lisääntymisterveys.

Haussa painotettiin hakijoiden laajapohjaista järjestökokemusta sekä vankkaa käsitystä järjestöjen tekemästä vaikuttamistyöstä. Valinnoissa painottui myös kandidaattien mahdollisuudet tiedottaa luottamustehtävänsä sisällöllisistä teemoista mahdollisimmaan laajalti kansalaisyhteiskunnan eri toimijoiden keskuudessa.

Lisätietoja valinnoista antaa YK-liiton toiminnanjohtaja Helena Laukko, p. (09) 231 50 507.