Järjestä omat YK:n 70-vuotisjuhlat – leivo YK-kakku!

YK:n 70-vuotisjuhlakakun ovat suunnitelleet Stadin ammattiopiston kondiittorilinjan opiskelijat. Kuva: Heli Pekkonen

Osallistu maailman suurimmille syntymäpäiville lokakuussa! Ympäri Suomea leivotaan YK:n syntymäpäiväkakkua, jonka resepti on nyt julkaistu. Kakkua voi leipoa kotona tai yleisölle jakoon.

Juhlavuoden kunniaksi Stadin ammattiopiston kondiittorilinjan opiskelijat ovat luoneet reseptin YK:n syntymäpäiväkakulle.

Juhlavuosikampanjamme Maailman parhaat uutiset kutsuu kaikki järjestämään juhlatempauksen omalla paikkakunnallaan. Tempaus voi olla joko kakun leipomista kotona ystävien kesken tai julkisempi tapahtuma, jossa kakkua jaetaan paikallaolijoille esimerkiksi paikallisen järjestön toimesta. Yleisönsä saa valita vapaasti!

Kakkuresepti on nyt julkaistu ja löytyy täältä. Sitä saa varioida vapaasti tai seurata orjallisesti.

Kolme hienointa kakkua palkitaan

Leipomansa YK-kakun voi myös ilmoittaa leikkimieliseen koristelukilpailuun, jonka tuomaristossa on muun muassa keittiömestari Henri Alén.

Kakun voi ilmoittaa kilpailuun lähettämällä siitä valokuvan osoitteeseen info(at)ykliitto.fi otsikolla ”YK:n syntymäpäiväkakku” tai julkaisemalla kakusta kuvan Twitterissä, Facebookissa tai Instagramissa hashtageilla #YK70 ja #juhlavuosikakku.

Koristekilpailussa palkitaan kolme parasta. Kilpailussa arvioidaan kauneuden ohella myös sitä, miten koristelu tuo esiin YK-henkeä. Kilpailu alkaa nyt ja päättyy lokakuun lopussa, kakkua saa leipoa milloin tahansa tänä aikana.

YK:n päivä on 24.10., ja valtaosa tapahtumista ajoittuu sen ympärille. YK:n 70-vuotiskampanja tarjoaa tilaisuuksiin kampanjamateriaaleja, kakkureseptin sekä voi hakemuksen perusteella osallistua osaan leivontakuluista. Kakkua leipovat myös useat YK-järjestöjen paikallisjärjestöt ja mukana ovat myös YK-liiton jäsenjärjestö Martat.

Kokoamme kampanjan kotisivuille eri paikkakuntien tapahtumia sitä mukaan, kun meille niistä järjestäjät ilmoittavat.

Kakun ohella kannattaa myös kirjoitella maailman parhaita uutisia! Uutisia voi kirjoittaa joko Maailman parhaiden uutisten verkkosivuilla tai tehdä omia paperiuutisia ja jakaa niitä sosiaalisessa mediassa. Tulostettava uutispohja löytyy täältä (kahdelle uutiselle, leikkaa kahtia).

Lisätietoa löytyy sivuilta www.maailmanparhaatuutiset.fi kohdasta “YK:n syntymäpäiväkakku”.

Maailman parhaat uutiset on suomalaisten YK-järjestöjen - UNICEF, UN Women, Suomen YK-liitto, Pakolaisapu ja Väestöliitto - YK:n 70-vuotiskampanja. Seuraa kampanjaa hashtageilla #parhaatuutiset #YK70!

Tiedustelut:

Heli Pekkonen, kampanjavastaava