Koronavirus on juuri nyt saavuttamassa kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevia ihmisiä. Köyhyyden, kriisien ja katastrofien keskellä on jo valmiiksi pulaa puhtaasta vedestä, saippuasta ja terveydenhuollosta.

Auta heikoimmassa asemassa olevia ja tue YK:ta pandemian pysäyttämisessä!

Lahjoita »

Hakuilmoitus: kansalaisjärjestöjen edustaja YK:n yleiskokoukseen

YK:n yleiskokoussali. Kuva: UN Photo

Haemme nyt kahdeksatta kertaa kansalaisjärjestöjen yhteistä edustajaa YK:n yleiskokousdelegaatioon. Kansalaisjärjestöjen edustaja osallistuu marraskuussa New Yorkiin ja Washingtoniin tehtävään poliittisten puolueiden edustajien matkaan, jonka yhteydessä on mahdollista osallistua myös yleiskokouksen komiteatyöskentelyyn. Yleiskokousosallistuminen tarjoaa erinomaisen tilaisuuden YK:n toimintaan perehtymiseen.

Yleiskokousedustajasta ja poliittisten puolueiden edustajista koostuva ryhmä osallistuu YK:n yleiskokoukseen New Yorkissa 14.-18.11.2016 (lähtö Helsingistä 13.11. ja saapuminen Helsinkiin 20.11.) Matkaan sisältyy vierailu Washingtoniin, jossa on tarkoituksena perehtyä Yhdysvaltain politiikkaan sekä vierailla kansainvälisissä järjestöissä.

Osallistuja valitaan rotaatioperiaatteella YK:n eri toimisektoreilta: rauha ja turvallisuus, taloudellinen ja sosiaalinen kehitys, ihmisoikeudet, humanitaarinen toiminta, kansainvälinen oikeus sekä hallinto ja YK-reformit.

Edustajalta edellytetään:

• hyvää järjestökentän tuntemusta
  • yhteistyökykyä muun järjestökentän kanssa sekä kokoukseen valmistautumisen että palautteen antamisen merkeissä. Edustajan odotetaan olevan myös laajemman järjestökentän käytettävissä syksyn kuluessa kokoukseen liittyvissä asioissa
  • vahvaa osaamista vähintään yhdeltä temaattiselta alueelta
  • hyvää esiintymis- ja viestintätaitoa sekä riittävää kielitaitoa
  • valmiutta perehtyä ajankohtaisiin YK-kysymyksiin.

Vapaamuotoiset hakemukset tulee toimittaa Suomen YK-liittoon 30.6.2016 mennessä osoitteeseen toimisto(a)ykliitto.fi. Hakemukseen on hyvä liittää taustayhteisön suosituskirje.

Lisätiedot ja tiedustelut: YK-liiton toiminnanjohtaja Helena Laukko; helena.laukko(at)ykliitto.fi, puh. +358 44 781 0303.