Haetaan kansalaisjärjestödelegaattia YK:n HIV/AIDS-erityisistuntoon

12.4.2011

Kolmekymmentä vuotta AIDS-epidemian puhkeamisesta ja kymmenen vuotta YK:n yleiskokouksen ensimmäisestä HIV/AIDS-erityisistunnosta, YK tarkastelee jälleen maailman HIV/AIDS-tilannetta 8.-10. kesäkuuta 2011 kokouksessaan New Yorkissa.

HAEMME NYT Suomen viralliseen delegaatioon yhtä kansalaisjärjestöedustajaa. Lisäksi ulkoasiainministeriö järjestää kokoukseen liittyvän kansalaisjärjestökuulemisen toukokuun kuluessa.

Edustajalta edellytetään:

- hyvää järjestökentän tuntemusta

- vahvaa osaamista HIV/AIDS-kysymyksistä

- hyviä esiintymis- ja viestintätaitoja sekä riittävää kielitaitoa

- valmiutta perehtyä tausta-asiakirjoihin sekä kansalaisjärjestöjen kannanottoihin

- yhteistyökykyä muun järjestökentän kanssa sekä kokoukseen valmistautumisen että palautteen antamisen merkeissä. Edustajan odotetaan olevan myös laajemman järjestökentän käytettävissä kokoukseen liittyvissä asioissa.

- matkaraportointi ulkoministeriölle kuuluu tehtävään

Vapaamuotoiset hakemukset tulee toimittaa Suomen YK-liittoon 22.4.2011 mennessä toimisto [ät] ykliitto.fi. Valtioneuvosto tekee lopullisen päätöksen valtuuskunnan kokoonpanosta ulkoasiainministeriön esityksestä. Matkakustannuksista vastaa ulkoasiainministeriö.

Lisätietoa osallistumisesta antavat Suomen YK-liiton toiminnanjohtaja Helena Laukko (09) 231 50507 ja tiedottaja Eeva Hurmalainen (09) 231 50 501.

Lisätietoa kokouksesta:

Yleiskokouksen HIV/AIDS-erikoisistunto kesäkuussa