YK-liitto hakee suomalaisia opiskelijoita Rooman malli-YK-kokoukseen

Suomen YK-liitto hakee suomalaisia opiskelijoita YK-liittojen maailmanliiton WFUNA:n nuorille ja opiskelijoille järjestämään malli-YK-kokoukseen, joka järjestetään Roomassa 30.6. - 4.7.2014.

WFUNA:n ja Italian YK-liiton FAO:n tiloissa järjestämään malli-YK-kokoukseen odotetaan jopa 700:aa nuorta. Suomen YK-liitto kokoaa ja tukee suomalaisista nuorista ja opiskelijoista koostuvaa delegaatiota (valtuuskuntaa) osallistumaan tähän WIMUN-kokoukseen. Mikäli kokoukseen osallistuu Suomesta 6-10 nuorta yhteisenä delegaationa, myöntää YK-liitto delegaation jäsenille rahalllista tukea konferenssin osallistumismaksuun (noin 250 euroa). Matkat ja majoituksen osallistujat maksavat itse, YK-liitto koordinoi yksittäisistä suomalaisista lähtijöistä koostuvaa delegaatiota. Majoitus on kuitenkin järjestetty paikalliseen hintatasoon nähden edullisesti, yhteismajoituksessa noin 250 euron hintaan (6 yötä).

HAEMME nyt 18-30-vuotiaita, YK:n toiminnasta kiinnostuneita nuoria osallistumaan Rooman WIMUN-kokoukseen osana suomalaista malli-YK-valtuuskuntaa.

OHJEET hakemiseen:

- Lähetä tiivis (suomen- tai englanninkielinen) hakemuksesi ja CV:si 25.5. mennessä osoitteeseen info [ät] ykliitto.fi (aihekenttään: WIMUN). Kerro hakemuksessasi mahdollisimman tarkasti myös se, millä tavoin osallistumisesi Rooman malli-YK-kokoukseen hyödyttäisi sinun itsesi lisäksi myös muita; sitoudutko esimerkiksi tekemään YK-liiton kouluvierailuja alueellasi? Kirjoitatko kokouksesta hienon raportin julkaistavaksi? Tms. Hyödynnä tässä erityisosaamistasi ja ideoi niiden pohjalta! Muista ilmoittaa tarkasti myös yhteystietosi sekä mahdolliset erityisruokavaliosi. Kerro myös, aiotko majoittua yhteismajoituksessa vai teetkö omat majoitusvarauksesi (tehtävä itse).

- Suomalaiseen delegaation valituille ilmoitetaan sähköpostitse 30.5. mennessä. YK-liitto huolehtii delegaation ilmoittautumisesta ja myöntää valituille 150-200 euron osallistumistuen (tarkka määrä riippuu delegaation lopullisesta koosta), joka maksetaan osallistujille jälkikäteen.

- Mikäli kuuden hengen delegaatiota ei saada täyteen 29.5. mennessä, on jokaiseen kokoukseen lähtevän ilmoittauduttava sinne itse (individual registration). Tässäkin tapauksessa YK-liitto voi kuitenkin myöntää rahallista avustusta osallistumiseen (150-200 euroa).

- Malli-YK-kokoukseen valitut huolehtivat lentojen varaamisesta ja maksamisesta itse. Majoitus voidaan varata YK-liiton toimesta, mikäli osallistuja majoittuu yhteismajoituksessa.

- Malli-YK-kokouksen kieli on englanti, joten sujuva englannin kieli on valituksi tulemisen edellytys. Syvällinen YK-asioiden aiempi tuntemus ei ole sen sijaan välttämättömyys.

Lisätietoja WIMUN-malli-YK-kokouksesta WFUNA:n sivuilta