Tue Afganistanin naisia ja tyttöjä YK-liiton keräyksen kautta!

Voit nyt tukea Afganistanin tyttöjä ja naisia YK-liiton keräyksen kautta. Keräyksen tuotto kanavoidaan YK:n Afganistanin maatoimiston UNAMAn kautta akuuteimmin hädässä olevien tarpeisiin.
YK on toiminut Afganistanissa yhtäjaksoisesti vuodesta 1949. Tällä hetkellä YK:n järjestöt antavat maassa humanitaarista apua ja edistävät ihmisoikeuksien toteutumista.

Tyttöjen päivän keräys 2021

LAHJOITA!

Tällä hetkellä Talebanin valtaamassa Afganistanissa naisten ja tyttöjen monet perusoikeudet ovat vakavasti uhattuna.

Erityisenä haasteena ovat:

• Naisten työssäkäynti on suurelta osin kielletty ja ulkona liikkuminen on erittäin rajoitettua.
  • Tyttöjen koulunkäynti on monin paikoin keskeytynyt. Tytöt eivät saa opiskella poikien kanssa samoissa tiloissa. Koulunkäynti on keskeytynyt kaikkiaan neljällä miljoonalla lapsella.
  • YK:n mukaan avun tarpeessa olevista noin 3,5 miljoonasta maan sisäisestä pakolaisesta noin 80 prosenttia on naisia ja tyttöjä.
  • Afganistanissa humanitaarista apua tarvitsee kaikkiaan 18,4 miljoonaa ihmistä.
  • Uhkana ovat koronapandemia, väkivaltaisuudet, kuivuus ja vakava aliravitsemus.

Voit valita kertalahjoituksen YK-liiton verkkokaupassa tai voit lahjoittaa vapaasti valitsemasi summan suoraan YK-liiton keräystilille.

Tee lahjoitus täältä.

Keräystiedot:

RA/2021/142 10.02.2021 - voimassa koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Jos haluat lahjoittaa muun summan tai tehdä yrityslahjoituksen, voit tehdä rahasiirron suoraan tilille viestillä: DanskeBank FI88 8029 9710 0064 13

Poliisihallitus DABAFIHH

FI8880299710006413