Suomen YK-liiton uusi viestintävastaava on Bruno Jäntti

Suomen YK-liiton viestintävastaavana on aloittanut Bruno Jäntti. "YK-liitto antaa näköalapaikan YK-maailmaan ja YK:n toimintaan Suomessa ja Pohjoismaissa", kertoo Jäntti.

Kuvassa Bruno Jäntti tv-studiossa, taustalla kuvaa sota-alueelta
Kuva: Suomen YK-liitto

Suomen YK-liiton uutena viestintävastaavana aloittaa Bruno Jäntti, joka toimii opintovapaalle jääneen Elina Laihon sijaisena. Jäntti on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden tuplamaisteri. Hän on suorittanut Tampereen yliopistossa yhteiskuntatieteiden maisterin tutkinnon pääaineenaan valtio-oppi ja Chicagon yliopistossa yhteiskuntatieteiden maisterin MAPSS-tutkinnon. Chicagon yliopistossa Jäntti opiskeli ASLA-Fulbright -stipendillä ja erikoistui yhteiskuntatieteiden menetelmiin, kansainväliseen politiikkaan ja konfliktintutkimukseen.

Suomen YK-liiton asiantuntevassa työyhteisössä toimiminen on arvokas mahdollisuus.

Jäntti on aseellisten konfliktien ja Lähi-idän poliittisten prosessien asiantuntija ja tietokirjailija. "Maailmanlaajuisesti kestävää kehitystä sekä kansainvälistä yhteistyötä ja turvallisuutta edistävä YK on ainutlaatuinen organisaatio, ja Suomen YK-liiton asiantuntevassa työyhteisössä toimiminen on arvokas mahdollisuus", Jäntti kiteyttää.