Opettajien YK-päivien kalenteri on julkaistu Padletissä

Kansainväliset YK-teemapäivät kokoava interaktiivinen kalenteri on julkaistu Padlet-alustalla. Opettajille suunnattu kalenteri sisältää tietoa teemapäivistä sekä tehtäviä oppitunneille.

Kuvakaappauskuva interaktiivisesta kalenterista Padlet-alustalla

Yhdistyneet kansakunnat nimeää tiettyjä päiviä, viikkoja, vuosia ja vuosikymmeniä erilaisten teemojen alle edistääkseen kansainvälistä tietoisuutta ja toimintaa näissä asioissa. Teemapäivät korostavat merkittäviä historiallisia, ympäristöllisiä ja yhteiskunnallisia asioita sosiaalisen, ekologisen, kulttuurisen ja taloudellisen kehityksen näkökulmista.

Jokainen kansainvälinen päivä tarjoaa monelle toimijalle mahdollisuuden järjestää päivän teemaan liittyvää toimintaa. YK-teemapäiviä vietetään aktiivisesti myös kouluissa oppituntien tehtävien ja toimintapäivien muodoissa.

Opettajille suunniteltu uusi YK-kalenteri koostaa tärkeimmät teemapäivät interaktiiviseen kalenteriin. Padlet-alustalla julkaistu kalenteri sisältää tuttuja ja uusia tehtäviä oppitunneille. Kommentointi- ja tykkäystoiminnot mahdollistavat ajatustenvaihdon opettajien kesken sekä ideoiden jakamisen.

Opettajien YK-päivien kalenteri

Tehty Padletilla