Tiedote

Kouluvierailijat kiertävät YK-kouluissa maaliskuussa - varaa vierailu kouluusi!

YK-liitto tarjoaa kevätlukukauden aikana kouluvierailuja ihmisoikeuksista ja kestävästä kehityksestä. Vierailuja tehdään sekä virtuaalisesti etäyhteyksin että kouluissa paikan päällä.

Sinisellä taustalla lumihiutaleita ja teksti Opettaja, koulutamme lapsia ja nuoria ihmisoikeuksista ja kestävästä kehityksestä. Varaa vierailu kouluusi 14.3.-1.4."

YK-liitto ja YK-nuoret toteuttavat taas kouluvierailuja kevätlukukaudella sekä etäyhteyksin että vierailemalla kouluissa paikan päällä. Viime vuonna vierailuillemme osallistui yhteensä yli 1000 oppilasta alakoulusta aikuisopetukseen. Vierailijat saivat paljon kiitosta ja oppituntien teemat - ihmisoikeudet ja ilmastonmuutos - nousivat suureen suosioon.

Keväällä 2022 YK-liitto ja YK-nuoret vierailevat kouluissa aiheinaan

• Ihmisoikeudet YK:ssa
  • Pakolaisuus (YK-kino -elokuvamenetelmä)
  • Virtuaalinen ihmisoikeusmatka (3D)
  • Ilmastonmuutos
  • Kiertotalous ja kestävä kuluttaminen
  • Luonnon monimuotoisuus

Vierailuja on saatavilla peruskoulun ala- ja yläasteille, toisen asteen oppilaitoksiin, aikuiskoulutukseen sekä vapaata sivistystyötä ja muuta koulutusta tekeviin oppilaitoksiin. Opettajat sopivat vierailijoiden kanssa toteutetaanko vierailu etänä vai paikan päällä luokassa.

Vierailut tehdään maalis-huhtikuussa 14.3 - 1.4. (ma-pe). Kellonaika ja vierailun kesto (45-75 min) sovitaan YK-liiton koordinaattorin kanssa. Kysy myös muita ajankohtia! Vierailuja saatavilla suomeksi ja englanniksi.

Ota yhteyttä heidi.saarinen [ät] ykliitto.fi ja sovi vierailu!