Tiedote

Ensimmäisellä YK:n ystävien klubilla Tarja Halonen

YK:n ystäviä tarvitaan! Ensimmäisellä YK-klubilla 18.3. ystävien kanssa keskustelee presidentti Tarja Halonen.

Presidentti Tarja Halonen

Maailma on myllerrysten keskellä ja kansainvälinen luottamus on käymässä vähiin. YK tarvitsee ystäviä enemmän kuin koskaan. YK on ainoa valtioiden muodostama yhteisö, jossa ratkaistaan maailmanlaajuisia haasteita demokraattisesti. Jos YK heikkenee, heikkenee kykymme rakentaa parempaa, yhteisempää tulevaisuutta.

Liity siis YK:n ystäviin ja tule YK-klubille! Ensimmäisen YK-klubin illan emäntä on presidentti Tarja Halonen.

YK-klubi tarjoaa YK:n ystäville korkealuokkaista keskustelua ja uusia kohtaamisia. Klubeilla nähdään emäntinä ja isäntinä tunnettuja YK:n ystäviä.

Ensimmäisen YK-klubin emäntänä toimii presidentti Tarja Halonen, joka kertoo kokemuksistaan YK:ssa vuosikymmenien ajalta. Illan aikana kuullaan myös hänen kanssaan monissa kansainvälisissä kokouksissa ja neuvotteluissa mukana ollutta emeritusdiplomaatti Mikko Pyhälää sekä pitkään Palvelualojen ammattiliitto PAM ry:n ja palvelualojen kansainvälisen työjärjestö UNIn puheenjohtajana toiminutta Ann Seliniä. Juontajana ja haastattelijana toimii radio- ja televisiotoimittaja, kirjailija ja yökyläilijä Maria Veitola.

Mikäli koronatilanne sallii YK-klubi järjestetään 18.3. klo 18-20 Miltton Housessa osoitteessa Haapaniemenkatu 5 Helsinki. Klubi on YK:n ystäville maksuton. YK:n ystäväksi voit liittyä tästä.

Jos olet jo YK:n ystävä, voit ilmoittautua klubille tästä.

YK:n ystävät kokoaa suomalaisia yhteen vaihtamaan mielipiteitä ja tarvittaessa kriittisesti arvioimaan YK:n saavutuksia ja haasteita. Se toimii myös Suomen YK-liiton asiantuntija- ja tukiverkostona vahvemman YK:n ja kestävämmän tulevaisuuden edistämiseksi. Kaikki ovat tervetulleita mukaan!

MITÄ? Ensimmäinen YK-klubi
MISSÄ? Miltton House, Haapaniemenkatu 5, 00530 Helsinki
MILLOIN? Keskiviikkona 18.3. klo 18-20
MITEN? Liittymällä YK:n ystävien jäseneksi
, tukimaksu 50 euroa vuodessa.