Koronavirus on juuri nyt saavuttamassa kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevia ihmisiä. Köyhyyden, kriisien ja katastrofien keskellä on jo valmiiksi pulaa puhtaasta vedestä, saippuasta ja terveydenhuollosta.

Auta heikoimmassa asemassa olevia ja tue YK:ta pandemian pysäyttämisessä!

Lahjoita »

YK-päivä

Maailman radiopäivä

World Radio Day

Radio on ollut jo pitkään korvaamaton kommunikaatioväline, jonka kehittämiseksi ja hyödyntämiseksi lukuisat tiedemiehet ovat tehneet merkittävää työtä vuosien saatossa. Sen radioaallot eivät ole kunnioittaneet valtiorajoja vaan sallineet vapaan tiedonkulun ja tuonut sanomansa lukemattomien kuuntelijoiden tietoisuuteen halpojen radiovastaanottimien ansiosta.

Kunnioittakseen ja juhlistaakseen radiota YK:n kasvatus-, tiede- ja kulttuurijärjestö UNESCO on julistanut helmikuun 13. päivän Maailman radiopäiväksi. Vuonna 2011 tehdyn julistuksen myötä UNESCO pyrkii lisäämään tietoisuutta radion yhteiskunnallisesta merkityksestä, edistämään sen käyttöä globaalissa tiedonvälityksessä ja parantamaan radiotoimijoiden välistä verkostoitumista.

Teemapäivän kotisivu

Ilmoitus YK:n yleiskokoukselle UNESCO:n teemapäivästä, A/67/62 (.pdf)