Tapahtuma

YK:n päivän webinaari: Sitoudu tekemään tasa-arvosta totta

Haluatko tietää, miten sinun organisaatiosi voi toimia tasa-arvon suunnannäyttäjänä? YK:n päivän webinaarissa kuulet, miksi organisaatiosi kannattaa osallistua maailmanlaajuiseen Generation Equality -kampanjaan ja miten se onnistuu.

YK:n Generation Equality -kampanjan ytimessä on kannustaa yhteiskunnan eri alojen toimijoita kunnianhimoisiin ja konkreettisiin sitoumuksiin tasa-arvon edistämiseksi. Webinaarissa tutustut inspiroiviin esimerkkeihin suomalaisten yritysten ja järjestöjen jo tekemistä Generation Equality -sitoumuksista. Tilaisuuden järjestävät Suomen UNICEF, UN Women Suomi ja Suomen YK-liitto.

YK:n päivän webinaari Sitoudu tekemään tasa-arvosta totta

PUHUJAT

• Jyrki Pulkkinen, Suomen innovaatiosuurlähettiläs, ulkoministeriö
  • Hanna Vuorikoski, Suomen HR-johtaja, TietoEVRY
  • Taina Myöhänen, President, We in Games Finland
  • Maria Väkiparta, Adviser on Gender Equality, Solidaarisuus ry
  • Tanya Accone, Senior Adviser on Innovation, UNICEF Office of Innovation (puheenvuoro englanniksi)
  • Linda-Lotta Luhtala, Generation Equality -koordinaattori, UN Women Suomi

Tapahtuman juontaa YK-liiton hallituksen puheenjohtaja Saara-Sofia Sirén.

YK:n Generation Equality -kampanja edistää naisten ja tyttöjen oikeuksia. Tavoitteena on vauhdittaa erityisesti niitä tasa-arvotavoitteita, joiden osalta kansainvälinen kehitys on ollut hitainta. YK:n tasa-arvojärjestö UN Womenin koordinoima kampanja tuo yhteen valtioita, yrityksiä, YK-järjestöjä, kansalaisyhteiskuntaa, säätiöitä ja nuorten edustajia. Kampanja käynnistyi vuonna 2020 ja kestää viisi vuotta. Suomella on johtorooli ryhmässä, joka keskittyy teknologiaan ja innovaatioihin tasa-arvon tukena.

Tilaisuuden järjestävät Suomen UNICEF, UN Women Suomi ja Suomen YK-liitto. Tapahtuma on pääosin suomenkielinen.

Ilmoittaudu webinaariin tästä.

Lue lisää Generation Equality-kampanjasta Ulkoministeriön sivuilta.

Banneri webinaariin 25.10