Tapahtuma

YK:n päivän jumalanpalvelus rauhan puolesta

Kuva viime vuoden YK:n päivän jumalanpalcveluksesta, jossa rauhanrakentamisesta ja -välityksestä puhui ministeri Elisabeth Rehn.

Aika: Perjantaina 24.10. klo 10.00.
Paikka: Helsingin tuomiokirkko (kahvitilaisuus kryptassa välittömästi messun jälkeen)
Vapaa pääsy.

Kansainvälisen YK:n päivän kunniaksi järjestettävä ekumeeninen & monikielinen rauhanmessu toimitetaan sanajumalanpalveluksena Helsingin tuomiokirkossa klo 10. Liturgiasta vastaavat Hannu Varkki ja Matti Poutiainen. Puheen pitää kansanedustaja Pekka Haavisto. Tekstinlukijoina toimivat mm. YK-liiton toiminnanjohtaja Helena Laukko ja kouluttaja Rosa Puhakainen-Mattila.

Messun jälkeen on messuun osallistuneille avoin kahvitarjoilu ja keskustelutilaisuus. Puhujana mm. YK-liiton puheenjohtaja, kansanedustaja Ilkka Kantola sekä Suomen Kristillisen Rauhanliikkeen puheenjohtaja Jussi Ojala. Lisäksi musiikkia Matti Turusen ja Lähde-kuoron johdolla. Tilaisuuden juontaa YK-liiton tiedottaja Eeva Reittilä.

Järjestäjinä Helsingin Tuomiokirkkoseurakunta, Suomen YK-liitto ja Suomen Kristillinen Rauhanliike.