Tapahtuma

YK-nuorten YK 75 -dialogi: Yksilön luottamus instituutioihin

Tervetuloa Suomen YK-nuorten ja Erätauko-säätiön järjestämään YK:n 75-juhlavuoden dialogikeskusteluun, joka järjestetään osana Erätauko-säätiön poikkeusajan dialogeja.

Pandemiaa ei ratkaista yksilötasolla. Tästä huolimatta jokaisen yksilön teoilla on merkitystä: omaehtoiset karanteenit, käsien pesu, maskien käyttö ja niin edelleen. Näiden toimien taustalla on instituutioiden pyrkimys ohjata meidän, yksilöiden, toimintaa siten, että voimme estää pandemian leviämisen. Samalla koronan taas nostaessa päätään, yksilö voi pohtia luottamustaan instituutioihin: miten luotan kansallisten ja kansainvälisten instituutioiden antamaan tietoon ja toimintaan poikkeusaikana ja sen jälkeen? Miten koen instituutioiden tekemät ratkaisut, niiden oikea-aikaisuuden ja miten ne ovat vaikuttaneet elämääni poikkeusaikoina?

Keskustelussa hyödynnetään Erätauko-säätiön dialogimenetelmää. Jaamme kokemuksiamme tästä aiheesta, tarkoitus ei ole puhua asioista yleisellä tasolla tai arvioida kriisitilanteen onnistumista/epäonnistumista. Keskustelun tavoitteena on syventää ymmärrystä siitä, millaista on elää juuri nyt, koronan aikana ja tulevaisuudessa.

Keskustelun luonteesta johtuen tapahtumaan mahtuu rajallinen määrä osallistujia. Ilmoitathan osallistumisesi sähköpostitse YK-nuorten puheenjohtajalle: nicole.onnela [ät] yknuoret.fi. 21.10. klo 12.00 mennessä. Osallistujille lähetetään vahvistussähköposti sekä osallistumislinkki etäkeskusteluun. Dialogi järjestetään sähköisesti Zoomissa.

Dialogista koostetaan anynonymisoitu yhteenveto, joka välitetään YK:lle ja lisäksi valtiovarainministeriön toimittamana valtion ja kuntien hallinnoille. Yhteenveto julkaistaan myös kaikkien hyödynnettäväksi osoitteeseen www.eratauko.fi.

Lisätietoa YK 75-juhlavuoden dialogeista: https://www.un.org/en/un75/join-conversation ja Erätauko-säätiön poikkeusajan dialogeista: https://www.eratauko.fi/tapahtumat/poikkeusajan-dialogit/.