Tapahtuma

YK-liiton kevätkokous 2023

YK-liitto kutsuu jäsenjärjestönsä kevätkokoukseen, joka pidetään tiistaina 16. toukokuuta 2023 kello 17.00 alkaen hybridikokouksena. Kokoukseen on mahdollisuus osallistua paikan päällä Globaalikeskuksessa (Siltasaarenkatu 4, 7. krs, Helsinki) tai Teamsissa. Ennen kokouksen alkua kuulemme alivaltiosihteeri Pasi Hellmanin alustuksen ajankohtaisista YK-asioista.

Kevätkokouksessa käsitellään vuoden 2022 vuosikertomus, tilinpäätös ja tilintarkastajien lausunto sekä päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle ja muille vastuuvelvollisille. Kokous valitsee syyskokousvalmisteluja varten vaalivaliokunnan.

Kutsun liitteenä on kokouksen esityslista ja valtakirja kokousedustuksen vahvistamiseksi. Muut kokousasiakirjat toimintakertomus, tilinpäätös, tilintarkastuskertomus vuodelta 2022 ladataan kaksi viikkoa ennen kokousta YK-liiton verkkosivuille Suomen YK-liiton kevätkokous 2023.

Pyydämme jäsenjärjestöjä ilmoittamaan edustajanne nimen ja osallistumismuodon 10.5.2023 mennessä osoitteeseen toimisto [ät] ykliitto.fi (toimisto[at]ykliitto[dot]fi). Varsinainen kutsu ja valtakirja osallistujalle on lähetetty jäsenjärjestöille jo aiemmin.

Alla liitteenä vuoden 2022 vuosikertomus, tilinpäätös ja tilintarkastajien lausunto, sekä valtakirja ja esityslista: