Tapahtuma

YK-liiton aamukahvit 5.4.2023

Tilaisuus aloittaa YK-kokouksia seuraavan aamukahviemme sarjan. Aamukahveilla YK-kokouksiin osallistuneet jäsenjärjestömme edustajat antavat yleiskatsauksen kokousten tärkeimmistä teemoista, tehdyistä päätöksistä ja lupauksista sekä analysoivat Suomen roolia kokouksen osalta.

YK-liiton aamukahvit 4.3. klo 8.30

Tervetuloa YK-liiton vuoden ensimmäisille aamukahveille ke 5.4. klo 8.30-9.15.

Tilaisuudessa kuullaan ensin alustus Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto VALLI ry:n toiminnanjohtajalta Virpi Dufvalta, joka on helmikuussa osallistunut YK:n sosiaalisen kehityksen toimikunnan kokoukseen. Alustuksen jälkeen on aikaa kysymyksille ja keskustelulle.

Alustuksessa Dufva keskittyy ikääntyvien ja vanhojen ihmisten teemoihin. Ikääntyneiden osuus kasvaa kaikkialla maailmassa yhteiskuntien kehittyessä, elinolosuhteiden parantuessa ja elinajan odotteen noustessa. Vuoteen 2050 mennessä maailmassa on todennäköisesti enemmän 60 vuotta täyttäneitä kuin on lapsia. Väestön ikääntyminen luo yhteiskunnille uudenlaisia muutostarpeita. Ratkaistavana on monia liikkumisen, asumisen ja esteettömyyden kysymyksiä. Samoin tulee varmistaa jokaiselle perus- ja ihmisoikeuksien täysimääräinen toteutuminen, oikeus turvallisuuteen, palveluihin ja yhteiskunnalliseen osallistumiseen.

Aamukahveille voit osallistua toimistollamme Globaalikeskuksella (Siltasaarenkatu 4, 7. krs., 00530 Helsinki) sekä Teamsin välityksellä. Ilmoittaudu mukaan alla olevalla lomakkeella 3.4. mennessä. Saat Teams-linkin tilaisuuteen ilmoittautumisen jälkeen.