Tapahtuma

Webinaari: 75-vuotias YK suurvaltapolitiikan ristiaallokossa

Lämpimästi tervetuloa osallistumaan Suomen YK-liiton, Paasikivi-Seuran ja Ulkoministeriön ”75-vuotias YK suurvaltapolitiikan ristiaallokossa” -webinaariin torstaina 12.11.2020 kello 17-18 Suomen YK-liiton Youtube-kanavalla.

webinaarimainos

Seuraa lähetystä täältä.

Webinaarissa keskustellaan siitä, mitkä ovat Yhdysvaltojen presidentinvaalien seuraukset USA:n ja Kiinan suhteisiin ja monenkeskisen yhteistyön ilmapiiriin. Miten suurvaltapolitiikan aallot lyövät eri puolille maailmaa ja nouseeko myrskyjä? Löytyykö maailmassa sitoutumista kestävälle polulle siirtymisessä?

Erityistapauksena esiin nousee Afganistanin tilanne, jossa rauhanprosessi on kriittisessä vaiheessa. Onnistuakseen sen tueksi tarvitaan paljon jälleenrakennusapua – löytyykö avunantajayhteisöiltä tähän pitkäjänteistä sitoutumista? Miten muutokset suurvaltapolitiikassa heijastuvat Suomen asemaan ja mitä Suomi voi tehdä monenkeskisen yhteistyön edistämiseksi?

Keskusteljoina tilaisuudessa ovat:

Paasikivi-Seuran varapuheenjohtaja Erkki Tuomioja

YK-liiton puheenjohtaja Saara-Sofia Sirén

Suomen YK-suurlähettiläät Genevestä ja New Yorkista: Kirsti Kauppi ja Jukka Salovaara

Afganistan 2020 konferenssi, erityisedustaja Janne Taalas

Keskustelua vetää toimittaja ja tietokirjailija Rauli Virtanen

Tilaisuuteen voi lähettää kysymyksiä etukäteen sähköpostitse osoitteeseen toimisto [ät] ykliitto.fi sekä tilaisuuden aikana Youtube- ja Facebook-tapahtumien keskustelupalstoille.

Lisätietoja: Suomen YK-liiton toiminnanjohtaja Helena Laukko helena.laukko [ät] ykliitto.fi +358447810303

Paasikivi-Seuran sihteeri, Katariina Enäjärvi-Miinin katariina.enajarvi [ät] paasikivi-seura.fi tai GSM +358 50 5993252

Tervetuloa!