Tapahtuma

Tyttöjen päivän tapahtuma: Laura Maddalena ja keskustelu naisten tilanteesta Afganistanissa

Musiikkidraama Laura Maddalena kertoo kertoo kahden eri aikakausilla eläneen ospedale-tytön tarinan yhdistämällä historiaa ja fiktiota, venetsialaista cembalomusiikkia.

Tilaisuuden jälkeen on keskustelu Afganistanin naisten tilanteesta. Keskustelussa ovat mukana YK:n ystävät-verkoston puheenjohtaja Helena Ranta, Suomen YK-liiton toiminnanjohtaja Helena Laukko ja toimittaja Rauli Virtanen, joka on juuri palannut Afganistanista. Keskustelemassa ovat myös musiikkidraaman esiintyjä Elina Mustonen ja säveltäjä Eero Hämeenniemi.

Tyttöjen päivä 11.10.2021

Cembalotaiteilija-näyttelijä Elina Mustosen esitys on nimeltään Laura Maddalena. Se käsittelee venetsialaisia tyttöjen orpokoteja 1600-luvulta ja kertoo kolmen naisen tarinan Eero Hämeeniemen säveltämän musiikin siivittämänä.

NÄYTTÄMÖLLÄ: Elina Mustonen, cembalisti ja näyttelijä

MUSIIKKI JA TEKSTI: Eero Hämeenniemi

OHJAUS: Johanna Freundlich

VISUALISOINTI: Nina Mansikka

Tapahtuman sivuille. Liput 25€.

Tilaisuudessa on mahdollisuus osallistua Suomen YK-liiton ”Tue Afganistanin naisia ja tyttöjä” -keräykseen. Keräystuotot kanavoidaan YK:n Afganistanin maatoimiston UNAMAn kautta akuuteimmin hädässä olevien tarpeisiin.

Rahankeräysluvan numero: RA/2021/142, voimassa koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Rahankeräystili: DanskeBank FI88 8029 9710 0064 13

Cembalistitaitelija tyttöjen päivä