Tapahtuma

Digitaalinen Malli-YK on täällä!

Uusi etäopetukseen suunniteltu Digital Model UN -menetelmä on julkaistu YK-liiton verkkosivuilla. Tutustu, innostu ja tule mukaan kokeilemaan!

Mies kantaa lasta sylissä pakolaisleirillä.

DigiMUN on verkossa tehtävä Malli-YK -kokous, jossa kiehtovia YK-neuvotteluja simuloidaan etäyhteyksillä käyttäen verkkoalustaa. Osallistujat toimivat erilaisissa rooleissa ja edustavat YK:n jäsenmaita. He neuvottelevat ajankohtaisista globaaleista kysymyksistä.

DigiMUN on suunnattu nuorille: yläkoulujen ja toisen asteen oppilaitosten oppilaille sekä korkeakoulujen opiskelijoille. Se soveltuu erinomaisesti myös etäopetukseen: kokoussimulaatiossa harjoitellaan ryhmätyön organisoimista etänä, vuorovaikutustaitoja ja hyödynnetään digisovelluksia osana työskentelyä. Simulaation voi toteuttaa muutaman tunnin aikana tai jopa koko päivän kestävänä konferenssina. Lisäksi DigiMUN mahdollistaa maantieteellisestä sijainnista riippumattoman osallistumisen, jota voidaan hyödyntää YK-koulujen välisessä yhteistyössä uudella tavalla.