Ohjeet Suomalaisnaiset YK:ssa kautta aikojen -valokuvanäyttelyn varaamiseksi

Suomalaisnaisten määrätietoinen työ YK:ssa naisten oikeuksien edistämiseksi on vailla vertaansa. Suomalaiset naiset ovat kautta YK:n yli 70-vuotisen historian tehneet johdonmukaista työtä sen eteen, jotta kaikkialla maailmassa tytöt ja naiset saisivat elää pelosta ja syrjinnästä vapaata elämää.

Näyttely esittelee 11 kankaassaan laajasti niitä toimia, joihin suomalaisnaiset ovat YK:ssa ryhtyneet naisten oikeuksien edistämiseksi. Valokuvanäyttely sisältää arkistokuvia 70 vuoden ajalta.

Näyttelyn tekstin on koostanut YK-liiton projektitutkija, FM Leena Ahonen.

Varaa näyttely omalle paikkakunnallesi

Näyttely on vapaasti varattavissa mihin tahansa julkiseen tilaan. YK-liitto ei peri näyttelyn käytöstä maksua, mutta näyttelyn tilaaja vastaa näyttelyn noudosta ja kuljetuksesta aiheutuvat kustannukset paikkakuntansa Matkahuolto-asiamiehelle (näyttelymateriaalien kuljetuksen hinta on noin 65 euroa, ei ovelle-pakettina).

Vastaanottaja vastaa myös näyttelyn palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Näyttely palautetaan ns. ovelle-pakettina osoitteeseen: Globaalikeskus / Suomen YK-liitto ry, Siltasaarenkatu 4, 7. krs. 00530 Helsinki. Näyttelyn varaaja sitoutuu säilyttämään näyttelyä huolellisesti ja korvaamaan siihen mahdollisesti aiheutuneet vahingot (50€ / planssi).

Näyttely käsittää 11 numeroitua planssia (á 80 x 200 cm) ja se on erittäin helppo pystyttää. Kunkin rollupin muodossa olevan planssin paino on noin 3,5 kg (= koko näyttelyn paino on alle 40 kg).

Voit tutustua näyttelyn sisältöön etukäteen alla olevan pdf-linkin avulla.

Tiedustelut ja varaukset: toimisto (at) ykliitto.fi

naiset_ja_yk-nayttely_lowres.pdf