DigiMUN – YK-kokouksen simulaatio verkossa

Uusi digitaalinen YK-kokouksen simulaatio tutustuttaa ajankohtaisiin globaaleihin kysymyksiin ja antaa osallistujille mahdollisuuden harjoitella digidiplomatian taitoja. YK:n turvallisuusneuvoston simulaatiokokouksessa osallistujat pääsevät tekemään historiallisen päätöksen nuorten osallisuudesta rauhanrakentajina.

Mikä on DigiMUN?

Mies kantaa lasta sylissä pakolaisleirillä.

DigiMUN on verkossa tapahtuva YK-kokoussimulaatio, jossa osallistujat edustavat YK:n turvallisuusneuvoston jäsenmaita. Tavoitteena on neuvotella yhteinen julkilausuma nuorista, rauhasta ja turvallisuudesta.

Kenelle?

DigiMUN-kokoussimulaatio on suunnattu nuorille, yläkoulujen ja toisen asteen oppilaitosten oppilaille sekä korkeakoulujen opiskelijoille.

Simulaation kesto

DigiMUN-simulaation voi toteuttaa

• lyhyenä harjoituksena:
    2 oppituntia
  • keskipitkänä kokonaisuutena:
    4-5 oppituntia (suositus)
  • pitkänä konferenssina:
    1-2 päivää
Koristekuva

_______________

Digital Model UN -kokouksen rakenne

Tauko 5-10 min

Tauon aikana delegaatit jakavat tietoa oman valtion edustajien kanssa lobbaushuoneissa keskustelluista asioista. Digijohtaja luo jokaiselle delegaatiolle oman huoneen (breakout room) yksityistä keskustelua varten.

Oppimiskokemuksen reflektointi ja palaute 10-20 min

Omien oppimiskokemuksien reflektointi voidaan tehdä itse- tai ryhmäarvioinnin avulla. Keskustelkaa DigiMUN-kokemuksesta ja kertokaa mielipiteenne YK-liitolle.

Vaaleansinen lippunauha

Hyvä, parempi, DigiMUN? – Vastaa ja vaikuta!

Onnittelut! Olet juuri suorittanut YK:n turvallisuusneuvoston digitaalisen mallikokouksen. Kerro meille kokemuksestasi ja auta viemään nuorten rauhanviestiä päättäjille!